مدیرعامل سازمان آرامستان های خرم آباد:

طرح احداث آرامستان مرکزی جدید خرم‌آباد همت والای مسئولان را می‌طلبد

خرم آباد(پانا)- شیوع ویروس کرونا، ایثارگران خاموش در شهر مردگان را به تکاپویی مضاعف واداشت تا این‌بار اهمیت وجود استراتژیک‌ترین سازمان شهرداری خرم‌آباد، یعنی سازمان آرامستان‌ها بیش از پیش نمایان شود. این سازمان کاملا خدماتی با وجود تمامی مشکلات، با ارائه خدمات مطلوب به مردم مرکز لرستان بار مشکلات ناشی از کمبودها در سایر شهرستان‌های استان را نیز به دوش کشیده است.

کد مطلب: ۱۱۸۷۷۶۳
لینک کوتاه کپی شد
طرح احداث آرامستان مرکزی جدید خرم‌آباد همت والای مسئولان را می‌طلبد

ویروس کرونا به روند صعودی شیوع خود در جهان ادامه داده و فعالیت‌ها و مشاغل مختلف را به صورتی آشکار و نگران‌کننده تحت تاثیر قرار می‌دهد و همگان را به چاره اندیشی گذر از این بحران فرا می‌خواند.

در ادامه شیوع ویروس کووید ۱۹مشخص شد که وجود برخی سازمان‌ها تا چه میزان می‌تواند حائز اهمیت باشد و خدمات کارکنان این سازمان‌ها ملموس‌تر از قبل نمود پیدا کند، در این شراط سخت که پاندمی کرونا هر روز جان می‌گیرد، این پرسنل سازمان آرامستان‌ها بودند که با توجه به این‌که بستگان درجه یک متوفی از متوفی خود فاصله می‌گرفتند، در نزدیک‌ترین فاصله به فرد فوت شده کار تطهیر و خاکسپاری را انجام می‌دادند و با وجود خطرات فراوان ناشی از کرونا خدمات مطلوبی به مردم و شهروندان ارائه می‌کردند.

هدایت دالوند، مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری خرم‌آباد، به نقش این سازمان در میدان نبرد با ویروس کرونا، ساماندهی و احداث سایت مرکزی آرامستان مرکز استان، طرح‌های توسعه‌ای، چالش‌ها و مشکلات موجود و نحوه مدیریت آن‌ها پرداخت.

دالوند گفت: سازمان آرامستان‌ها یک سازمان کاملاً خدماتی و از سازمان‌های چندگانه زیر مجموعه شهرداری خرم‌آباد به شمار می‌رود که این سازمان از سال ۷۶ در راستای ماموریت کفن و دفن و امور مربوطه در زیرمجموعه شهرداری مرکز استان راه‌اندازی شده است.

وی یادآور شد: همانطور که می‌دانید شهر خرم‌آباد با توجه به بافت و توپوگرافی خاص و قرار گرفتن در میان یک دره، از گذشته تا به حال مشکلات عدیده‌ای در بحث جانمایی و احداث آرامستان‌ مرکزی شهر(خضر و صالحین) داشته که با وجود افزایش جمعیت و گسترش فضای شهری، این مشکلات امروز به یک چالش جدی تبدیل شده‌اند، همین مسائل اهمیت ایجاد یک آرامستان مرکزی مجهز و به روز در یک فضای باز و در عین حال با دسترسی مناسب را دو چندان می‌کند، موضوعی که چند سالی است که در دستور کار سازمان آرامستان‌ها قرار گرفته و در صورت اخذ مجوزها و موافقت‌های لازم در آینده‌ای نزدیک می‌توان به ایجاد این بستر در شهر خرم‌آباد امیدوار بود.

مدیر عامل آرامستان‌های خرم‌آباد، در این زمینه توضیح داد: این سایت در جنوب شهر خرم‌آباد و در منطقه بلیلوند، در یک فضای ۶۰ هکتاری جانمایی شده که در آینده و برحسب نیاز امکان توسعه آن تا ۱۰۰ هکتار نیز وجود دارد، علاوه‌بر آن انتظار می‌رود تمامی مسئولان مربوطه و البته مردم محلی در راستای ایجاد سایت آرامستان مرکزی خرم‌آباد که تمامی شاخص‌های مدنظر را دارا است، همکاری و مساعدت‌های لازم را با این سازمان به عمل آورند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های خرم‌آباد با اشاره به این‌که شیوع کرونا با وجود ناکامی‌ها و اتفاقات تلخ و ناگوار نشان داد سازمان آرامستان‌ها تا چه میزان می‌تواند در یک شهر مهم واقع شود، خاطر نشان کرد: در این خصوص بحث ساماندهی آرامستان‌های شهر با توجه به امکانات حداقلی یک مدیریت ویژه می‌طلبید که با اتکا به دانش و تخصص و تجربیات پرسنل خدوم و با یک مدیریت جهادی در همان اوایل شیوع پاندمی کرونا توانستیم خدمات قابل توجهی را نه تنها به مردم خرم‌آباد بلکه به کل شهرستان‌های استان ارائه کنیم و از این حیث در زمره‌ سازمان‌های برتر در سطح کشور قرار بگیریم.

دالوند تشریح کرد: سازمان آرامستان‌های خرم‌آباد توانست در میدان نبرد با ویروس کرونا بار مشکلات سایر شهرستان‌ها را نیز به دوش بکشد و با توجه به خطرات ناشی از ویروس کرونا که جان پرسنل و غسال این سازمان را تهدید می‌کرد، اما خوشبختانه بدون هیچ‌گونه تلفات جانی مشکلات موجود را مدیریت کردیم و در بحث مبارزه با کرونا به یک ثبات رسیدیم اما با این حال دست از اقدامات توسعه‌ای برنداشتیم.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری خرم‌آباد به خلا حضور بخش خصوصی توانمند در این حوزه اشاره کرد و ادامه داد: با وجود این‌که اعتقاد داریم خدمات مطلوبی به شهروندان ارائه شده است اما این سازمان یکسری چالش‌های جدی را پشت سر می‌گذارد که لازم است با درایت و توجه ویژه مسئولان شهری و استانی و حضور بخش خصوصی توانمند بتوانیم برای برون رفت از چالش‌های موجود چاره‌ای بیاندیشیم.

وی با بیان این موضوع که سازمان آرامستان‌ها یک سازمان ضعیف در خصوص بنیه مالی است، افزود: این در حالی است که این سازمان از استراتژیک‌ترین سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری به شمار می‌رود که تقویت بنیه مالی و تخصیص اعتبارات لازم موجب توسعه و پویایی هر چه بیش‌تر آن خواهد شد.

دالوند در این رابطه اظهار کرد: همانطور که می‌دانید سازمان آرامستان‌ها در بحث خدمات‌رسانی به مردم و صاحبان عزا متحمل هزینه‌هایی می‌شود و در عوض در قبال این هزینه‌ها نیز مبالغی دریافت می‌کند اما با توجه به لایحه تجمیع این سازمان، به هیچ وجه توازنی بین هزینه‌ها و درآمدهای آن وجود ندارد و در اکثر مواقع با کمبودهای مالی مواجه است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات و‌ چالش‌های فراوان و ضعف بنیه مالی، اما با این حال سازمان آرامستان‌های شهرداری خرم‌آباد علاوه‌بر پیشبرد امور عمرانی و توسعه‌ای خود در سطح پنج آرامستان خضر، صالحین، فلک الدین، سرابیاس و فاطمه ماسور خدمات در خور توجهی را ارائه می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار