رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی:

دانش آموزانِ امروز، پیشتازانِ امیدآفرینی و مدیرانِ آینده انقلاب اسلامی

سمنان (پانا) - رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی با بیان اینکه دانش آموزانِ جامعه امروز، پیشتازانِ امیدآفرینی و مدیرانِ آینده انقلاب اسلامی هستند، گفت دانش آموزان دهه 90 انقلاب اسلامی، می توانند در مقاطع سیاسی، انتخاباتی و اجتماعی و فرهنگی پیش رو، نقش اجتماعی خود را به خوبی ایفا کرده و امید را به جامعه تزریق کنند.

کد مطلب: ۱۱۸۷۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزانِ امروز، پیشتازانِ امیدآفرینی و مدیرانِ آینده انقلاب اسلامی

مجتبی باستان، در گردهمایی مجازی رای اولی های استان سمنان، با اشاره به اینکه علاوه بر موفقیت در زندگی و نقش فردی، موفقیت در زندگی و نقش اجتماعی نیز مهم است، خاطرنشان کرد: در زندگی اجتماعی، دانش آموزان یک سری نقش ها را همچون نقش یک دانش آموز در کلاس به عنوان نماینده کلاس، نقش یک دانش آموز در خانواده و در محله، نقش یک دانش آموز در اداره یک نشریه، نقش یک دانش آموز در اداره یک کانال و یا گروه در پیام رسان های مجازی برعهده گرفتند اما یک نقش اساسی دیگر هم در زندگی اجتماعی دانش آموزان وجود دارد؛ آن هم نقش یک دانش آموز به عنوان یک عنصر پایبند به انقلاب اسلامی.

وی با بیان اینکه نقش اجتماعی بسیار برای زندگی دانش آموز مهم است و در کنار آن، امیدآفرینی دانش آموزان برای جامعه نیز نقش بسزایی برای حفظ کشورمان داراست، اظهار کرد: در مواقعی که دشمن در جنگ نرم، در حال تزریق یاس و ناامیدی در بین مردم است، دانش آموزان می توانند در کنار خانواده خودشان و با تاکید بر تماس با فضای دانش آموزی و نکات فرهنگی و اجتماعی، این امید را به جامعه تزریق کنند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی تاکید کرد: اکنون، باور دانش آموزان باید این باشد که بخاطر شرایط سِنّی، من در انتخابات نمی توانم شرکت کنم اما می توانم در کنار خانواده ام، پای صندوق های رای حضور پیدا کرده و شرکت فعال داشته باشم. همچنین با راه اندازی پویش ها و چالش ها در راستای مقایسه 50 سال گذشته شهر و منطقه خودم با وضعیت کنونی جامعه و با اشاره به پیشرفت های انقلاب اسلامی بعد از گذشت 42 سال از انقلاب که در بعضی از عرصه ها و حوزه ها، ما جزء ۱۰ کشور اول دنیا هستیم، نقش مفید و تاثیرگذاری را در جامعه ایفا کنم.

باستان با اشاره به اینکه امیدهای آینده انقلاب اسلامی، باید این توفیق ها و موفقیت ها را در قالب چالش ها و پویش ها در برنامه های دانش آموزی به سمع و نظر جامعه رسانده و سبب امیدآفرینی شوند، تصریح کرد: دانش آموزان از همه مقاطع و از همه تشکل ها به خصوص دانش آموزان رای اولی می توانند روحیه امیدواری و امیدآفرینی را در بین مردم جامعه با اجرای برنامه های مختلف، تسریع کنند.

وی در ادامه، دومین کلیدواژه مهم در انتخابات و مقاطع سیاسی، فرهنگی و اجتماعی پیش رو را مشارکت حداکثری دانست و افزود: سوال اکثر دانش آموزان در شرایط اخیر جامعه این است که چرا مشارکت حداکثری برای انقلاب اسلامی و جامعه ما مهم است؟ که بنده در ادامه با ارائه 10 دلیل به این پرسش آنان پاسخ خواهم داد.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی، اولین دلیل جهت مشارکت حداکثری را اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: جایگاه ایران اسلامی، هم اکنون در یک سری حوزه های بین المللی و جهانی قرار گرفته اما هرچقدر پشتوانه آرای مردمی ایران بیشتر باشد، به همان میزان اقتدار نظام هم بیشتر خواهد شد. بنابراین دانش آموزان عزیز، رای اولی ها، اگر می خواهید به اقتدار نظام اسلامی کمک کنید، در این دو رویکردِ امید آفرینی و مشارکت حداکثری، باید سهم و نقش اساسی داشته باشید.

باستان خاطرنشان کرد: دومین دلیلی که برای مشارکت حداکثری مهم بوده و دانش آموزان می توانند به گوش جامعه برسانند، این است که مشارکت حداکثری، ضامن امنیت کشور است. هر چقدر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بیشتر باشد، به همان میزان، امنیت کشور ما نیز افزایش پیدا می کند.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که کشورهای منطقه دارند و دانش آموزان و دانشجویانشان نمی توانند خوب تحصیل کرده و به کارهای پژوهشی خودشان ادامه دهند، این است که در کشورشان امنیت نیست؛ چرا که پشتوانه آرای مردمی آنان ضعیف است و استکبار جهانی اجازه حضور مردم این کشورها در پای صندوق های رای را نمی دهد.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی، همچنین سومین دلیل را افزایش وحدت دانست و اظهار کرد: هرچقدر مشارکت حداکثری بیشتر باشد، به وحدت بین عموم مردم ایران کمک می کند. هرجا که وحدت در جامعه ای زیاد شود، قطعا کشور، راه پیشرفت و راه عدالت را سریع تر طی کرده و مشکلات کشور نیز سریع تر حل خواهد شد.

باستان تصریح کرد: دلیل چهارم تقویت و تثبیت انقلاب اسلامی است. انقلاب اسلامی ما، یکسری آینده و آرمان هایی دارد که هرچقدر مشارکت حداکثری بیشتر باشد، به همان میزان، به تثبیت و تحقق اهداف انقلاب کمک خواهد شد.

وی پنجمین دلیل را رسیدن به قله های پیشرفت عدالت دانست و گفت: دغدغه دانش آموز دهه 90 ما پیشرفت انقلاب اسلامی است. دانش آموزان عزیز، اگر می خواهید به پیشرفت ها سریع تر دست پیدا کرده، امور پژوهشی زیاد شده و بحث های علمی نیز تقویت شود، با افزایش مشارکت حداکثری در مقاطع انتخاباتی، به همان میزان به قله های پیشرفت و عدالت نزدیک خواهیم شد.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی ادامه داد: ششمین دلیل به حداکثر رساندن ظرفیت کشور است. اگر مشارکت در انتخابات بیشتر باشد و افراد صالح و اصلح و شایسته را انتخاب کنیم، قطعا ظرفیت های کشور محقق شده و بخشی از مشکلات کشور حل خواهد شد؛ بنابراین همه ما باید به مشارکت حداکثری کمک کنیم.

باستان با اشاره به هفتمین دلیل که رفع یاس و کاهش طمع دشمن است، گفت: اگر مشارکت حداکثری افزایش پیدا کند، به هر میزانی که حضور مردم در پای صندوق های رای بیشتر باشد، به همان میزان از طمع و حیله گری دشمن کاسته شده و برنامه هایش فروکش خواهد کرد و در کنار آن، حتی جرات نگاه بد به کشورمان ایران اسلامی را نیز پیدا نخواهد کرد.

وی افزود: هشتمین دلیل قدرت دیپلماسی و چانه زنی نظام را بالا می برد. ما اگر مشارکت 100 درصد داشته باشیم در پای صندوق های رای، قدرت چانه زنی سربازان این مملکت هم بالا می رود. فضای دیپلماسی نه تنها در مذاکرات وین، بلکه در تمام مذاکرات، سفرا و نماینده های ایران قدرت چانه زنی آن ها بالا رفته و محکم تر می توانند با جامعه بین الملل صحبت کنند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی، نهمین دلیلِ مشارکت حداکثری را بهبود وضعیت و معیشت عنوان کرد و خاطرنشان کرد: اگر مشارکت حداکثری بالا رفته و ما رئیس جمهور، دولت و نماینده های خوبی انتخاب کنیم، قطعا وضعیت معیشت مردم نیز بهبود پیدا خواهد کرد.

باستان در پایان، دهمین دلیلِ مشارکت حداکثری را حفظ و تحقق منابع ملی بیان کرد و گفت: مدیران آینده انقلاب اسلامی، اگر می خواهید به این دغدغه کمک کنید که انشاالله ایران اسلامی به اهداف متعالیش برسد، به مشارکت حداکثری کمک کنید. امیدوارم که انشالله انتخابات خوب، سالم و با مشارکت بالا داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار