مدیر مخابرات منطقه سمنان:

مدیر پروری و ارائه نقش به دانش آموزان، در سازمان دانش آموزی شکل می گیرد

سمنان (پانا) - مدیر مخابرات منطقه سمنان با بیان اینکه دانش آموزان با فراگیری آموزش مهارت های اجتماعی در ارائه خدمات اجتماعی نقش ارزنده ای خواهند داشت، گفت: نقش کلیدی آموزش و پرورش و مدیر پروری در سازمان دانش آموزی شکل می گیرد.

کد مطلب: ۱۱۸۵۷۶۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیر پروری و ارائه نقش به دانش آموزان، در سازمان دانش آموزی شکل می گیرد

مجید دارائی در حاشیه بازدید از دفتر خبرگزاری پانا استان سمنان به مناسبت هفته مخابرات و روز ارتباطات و روابط عمومی، با عنوان این مطلب که نقش دادن به بچه ها را باید فرا بگیریم، افزود: سازمان دانش آموزی، یک گنج بی پایان است؛ زیرا اگر به نقش تعاملات اجتماعی در شکل گیری نهادها و شکل گیری نهادها در تحولات اجتماعی فکر کنیم، سنگ بنا و نقطه آغازین تحولات در مناسبات اجتماعی شکل می‌گیرد.

وی در گفت و گو با پانا، با اشاره به اعتبار و جایگاه خبرگزاری پانا در سطح بین المللی، خاطرنشان کرد: برای انعکاس برنامه های جاری مدارس اعم از مسائل آموزشی و تربیتی و ... و با بهره گیری از ظرفیت و توان دانش آموزان به ویژه تشکّل های دانش آموزی و همچنین تجارب همکاران علاقه مند، می تواند به یک ابزار برای تقویت مسئولیت پذیری و نقش پذیری دانش آموزان بنیادین تبدیل شود.

مدیر مخابرات منطقه سمنان با بیان اینکه جامعه، برآیند رویدادهای مدرسه است، در ادامه به ظرفیت گسترده و فعال خبرگزاری پانا استان سمنان در همراه کردن جامعه بزرگ دانش آموزی با برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و آموزشی اشاره کرد و گفت: آماده هرنوع همکاری، حمایت و مشارکت در طرح های مختلف آتی و همسو با خبرگزاری پانا استان هستیم.

دارائی، همچنین با عنوان این مطلب که فعالیت های سازمان دانش آموزی و تشکل پیشتازان، زمینه سازی لازم را برای نقش پذیری اجتماعی و مشارکت فعال دانش آموزان در فعالیت های جمعی و گروهی ایجاد می‌کند که به نوبه خود یکی از بهترین راهبردهای ایجاد رفتار مطلوب پایدار به حساب می آید، اذعان داشت: شما انسان‌ها را در بهترین و تاثیرگذارترین دوره زندگی در اختیار دارید و پایدارترین و عمیق ترین تاثیرات را می‌توانید در یک پنجم جمعیت کشور و از طریق یک تشکیلات منظم بر روی آنان بگذارید.

مخابرات استان در ظرفیت‌سازی و واگذاری فیبرنوری (‌FTTH) رتبه اول کشور را داراست

وی در ادامه با اشاره به واگذاری سرویس FTTH به 5 هزار و 200 نفر از هم‌استانی‌ها، رتبه مخابرات استان را در ظرفیت‌سازی و واگذاری فیبرنوری (‌FTTH)، رتبه اول کشور عنوان کرد و گفت: در جامعه امروزی، زنجیره اتصال، حوزه فضای مجازی است.

مدیر مخابرات منطقه سمنان، ضمن اعلام شعار امسال، روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی با عنوان "سرعت‌بخشی به تحول دیجیتال در زمان تهدید"، با اعلام آمار 50 درصدی ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان سمنان، تصریح کرد: بطور متوسط هر یک خانواده 4 نفره در استان دارای 2 خط تلفن ثابت در منزل است.

دارائی با تأکید بر ارائه خدمات مناسب مخابراتی و ارتباطی به روستاییان استان، افزود: در حال حاضر از بین 294 روستای بالای 20 خانوار استان، 288 روستا یعنی 98 درصد جمعیت روستایی استان از خدمات تلفن ثابت بهره‌مند هستند.

وی همچنین درخصوص خدمات همراه اول در استان، ضریب نفوذ تلفن همراه فعال در استان را 120 درصد عنوان و اضافه کرد: 98 درصد روستاهای استان مجهز به سرویس مکالمه تلفن همراه می‌باشد.

مدیر مخابرات منطقه سمنان یکی از اقدامات مهم مخابرات استان در راستای تحقق دولت الکترونیک را پروژه تانوما یا FTTH (فناوری فیبرنوری به منزل) عنوان کرد و افزود: استان سمنان با آمار 50 درصدی ضریب نفوذ خانوار ADSL ، رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده و در حال حاضر 71 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان به خدمات باند پهن مجهز هستند.

دارائی در پایان خاطرنشان کرد: مخابرات استان با واگذاری 5200 سرویس تارنوری به هم‌استانی‌های عزیز، رتبه اول کشوری را در این شاخص کسب نموده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار