نتایج رقابت‌های بیست و یکمین فراخوان پرسش مهر اعلام شد

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش خبر داد در بیست و یکمین فراخوان ملی پرسش مهر ریاست جمهوری که با حضور بیش از 2 میلیون و 529 هزار و 647   نفر- رشته شرکت‌کننده در سطح کشور برگزار شد، 358 نفر از دانش‌آموزان و معلمان سراسر کشور به‌عنوان رتبه‌های برگزیده فراخوان انتخاب شدند.

کد مطلب: ۱۱۸۷۴۸۲
لینک کوتاه کپی شد
نتایج رقابت‌های بیست و یکمین فراخوان پرسش مهر اعلام شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، علیرضا کاظمی با اشاره به اهمیت این فراخوان اظهار کرد: دراین دوره فراخوان ملی پرسش مهر ریاست جمهوری که در سال تحصیلی جاری برگزار شد ، پرسش ریاست جمهوری در اولین روز مهرماه طرح، و دانش‌آموزان و معلمان در ۲۰ رشته و گرایش مختلف آثار خود را به دبیرخانه این مسابقات در سطح نواحی و شهرستان‌ها ارائه کردند.

وی ادامه داد: در این فراخوان آثار دانش آموزان برگزیده مرحله منطقه و شهرستان به دبیرخانه‌های استانی ارسال و پس از ارزیابی در این مرحله، برترین‌ها به دبیرخانه کشوری تحویل شدند. همکاران فرهنگی نیز آثار خود را به صورت مستقیم به دبیرخانه کشوری جشنواره ارسال کردند .

کاظمی از پایان داوری آثار مرحله کشوری این فراخوان خبر داد و تصریح کرد: در سال جاری تحصیلی از بین تعداد شرکت‌کننده در مرحله آموزشگاه، پس از برگزاری مراحل ارزیابی منطقه‌ای و استانی، حدود ۵هزار اثر منتخب دانش آموزی از استان‌ها به دبیرخانه کشوری ارسال شد.

وی افزود: در پایان این مسابقات 332 نفر از دانش‌آموزان و معلمان به‌عنوان برگزیدگان نهایی انتخاب و در مرحله کشوری به دلیلی شرایط خاص کشور به در قالب یک کنگره ملی مجازی از آن‌ها تجلیل می‌شود. وهمچنین 271 معلم هنرمند که در این رقابت ها شایسته تقدیر شناخته شده اند نیز از سوی ادارت کل آموزش و پرورش استان ها تجلیل خواهند شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به سؤال رئیس‌جمهور در بیستمین دوره فراخوان پرسش مهر اعلام کرد: در این فراخوان، رئیس‌جمهور از دانش‌آموزان سؤال کردند: « فرزندانم! برای مقابله با ویروس کرونا، چگونه باید به اعضای خانواده خود، همکلاسی ها، مدرسه و دوستان یاری و کمک کنیم»

وی خاطرنشان کرد: در جشنواره امسال دانش‌آموزان و معلمان و معلمان مدارس غیر دولتی در رشته‌ها و گرایش‌های مختلفی از جمله؛ بخش فرهنگی با زیرمجموعه رشته‌های ادبی (سخنوری، شعر و داستان کوتاه)، رسانه و فضای مجازی(وب‌نوشت)، و در بخش هنری با زیرمجموعه‌های هنرهای دستی و تجسمی، گرافیک (تصویرسازی، پوستر و عکاسی)، طراحی، نقاشی، نقاشی آبرنگ ،‌نقاشی رنگ روغن ‌ و خوشنویسی(نستعلیق، شکسته‌نستعلیق)، نقاشی‌خط وکاریکاتور و حجم و مجسمه و همچنین هنر مفهومی در بخش هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه (مستند، داستانی و پویانمایی)، نمایشنامه‌نویسی (ویژه فرهنگیان) و هنرهای آوایی (سرود همگانی تلفیقی و سرود همگانی محلی) به ارائه اثر در این فراخوان پرداختند.

وی خاطر نشان کرد امیدواریم با توجه به اینکه در سال پایانی دولت قرارگرفته ایم بتوانیم هرچه سریعتر کنگره پایانی دوره بیست و یکم رابا توجه به شرایط کرونا به صورت مجازی برگزار کنیم.

برای مشاهده نتایج بخش فرهنگیان اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده نتایج بخش دانش آموزان اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده نتایج بخش شایسته تقدیر اینجا کلیک کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار