دفتر دانش‌آموزی شهرستان دورود افتتاح شد

خرم آباد(پانا) - دفتر دانش‌آموزی شهرستان دورود با حضور معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی، مدیر و معاونان سازمان دانش‌آموزی استان لرستان، فرماندار، مدیر و معاونان اداره آموزش و پرورش شهرستان دورود در محل اداره آموزش و پرورش این شهرستان افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۱۸۶۴۸۰
لینک کوتاه کپی شد
دفتر دانش‌آموزی شهرستان دورود افتتاح شد

در این جلسه اردشیر دهقان معاون فعالیت‌های دانش آموزی سازمان دانش آموزی با تاکید بر اینکه در سند تحول بنیادین تمامی لایه های کادر آموزش و پرورش، به عنوان مربی در رابطه با مربیان مسئول هستند، افزود: هر معلم و فرهنگی باید در حوزه پرورش و تربیت فعالیت کند و یکی از این حوزه های پویا و اثربخش فعالیت های سازمان دانش آموزی است‌. طبق اساسنامه سازمان دانش آموزی ما زمینه‌ساز ساحت تربیت اجتماعی هستیم. بدین ترتیب بایستی با فراهم کردن بستر این نوع تربیت، نقش‌پذیری دانش‌آموزان را تسهیل کنیم. آنچه که همه ما بایستی به دنبال آن باشیم این است که دانش‌آموزان به مرحله خود‌تربیتی برسند.

دهقانی با اشاره به اینکه اولین دفتر دانش آموزی در استان لرستان تشکیل شده و به سرعت در حال گسترش در سایر استان هاست افزود: بنده از جناب آقای امیری خواه و کادر جوان سازمان دانش آموزی لرستان بابت اقداماتشان در این عرصه کمال قدردانی و تشکر را دارم و قول حمایت همه‌جانبه مادی، معنوی و تجهیزاتی به ایشان را می‌دهم.

در ادامه، محسن امیری خواه مدیر سازمان دانش آموزی استان لرستان، ضمن عرض خیرمقدم به حضار، گفت: بحث بازمهندسی که در سال جاری مورد پیگیری همکاران مرکز بوده پروژه سنگین و مهمی است که به عبور سازمان دانش آموزی از چالش ها و ایجاد فرصت ها کمک می‌کند.

او تاکید کرد: استان لرستان براساس بسته تحولی سازمان دانش آموزی و بر مبنای سند تحول بنیادین، زمینه تأسیس اولین دفاتر دانش آموزی کشور را فراهم کرد و امروز گرد هم آمده‌ایم تا ضمن قدردانی از زحمات همکارانمان، در شهرستان دورود چهارمین دفتر دانش آموزی این استان را افتتاح کنیم.

امیری خواه خاطرنشان کرد: دیگر شهرستان‌های ما نیز یک به یک در حال فراهم کردن اسباب تاسیس دفتر دانش آموزی خود هستند، که امیدواریم بتوانیم با تکمیل این پازل ارزشمند، زمینه تربیت اجتماعی دانش آموزان استانمان را فراهم کنیم.

امیری خواه ضمن توضیح فرایندهای دفتر دانش آموزی برای حضار اضافه کرد: در حال حاضر در حال بررسی تشکیل هسته مشاوره دانش آموزی در سطح استان هستیم که در کشور یک اقدام نو و مهم تلقی می شود. انتظار داریم با نگاه مثبت و حمایت‌های سازمان مرکز این اقدامات تقویت شده و به خوبی تکمیل شوند.

در ادامه برنامه، خدانظر دریکوند فرماندار شهرستان دورود، با اشاره به اهمیت تربیت صحیح و آموختن روش درست مطالبه گری و نقادی توسط نوجوانان خاطرنشان کرد: مدیریت جوانان می‌تواند زمینه ساز تحولات مثبت در عرصه آموزش و پرورش باشد. یکی از دغدغه های مهم در زمینه پرورش دانش آموزان شکوفا کردن فرهنگ تبادل اجتماعی و کار گروهی در آنها است که سازمان دانش آموزی به خوبی این مهم را به انجام رسانده است. ایجاد روحیه جرات‌ورزی و هم‌اندیشی از دیگر مواردی است که با در دستور کار قرار دادن آن می‌توان به مهمترین اهداف تعلیم و تربیت دست یافت.در ادامه

در پایان با حضور دانش‌آموزان و تشکل‌های سازمان دانش‌آموزی شهرستان دورود،دفتر دانش‌آموزی این شهرستان افتتاح شد.

خبرنگار :محمد میرنصوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار