اهدای ملزومات بهداشتی به حوزه های امتحانات نهایی کم برخوردار

تهران(پانا)- در جلسه ای که برای مراقبین سلامت به صورت حضوری جهت نظارت بهداشت حوزه های امتحانی برگزار شد کارشناس بهداشت منطقه ۱۳ از اهدای پک بهداشتی به مدارس کم برخوردار که به عنوان حوزه های امتحانی فعالیت می کنند خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۸۶۱۵۵
لینک کوتاه کپی شد
اهدای ملزومات بهداشتی به حوزه های امتحانات نهایی کم برخوردار

در جلسه مراقبین سلامت، جزئیات مهم و اجرای دستورالعمل بهداشتی مورد تایید ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت در برگزاری امتحانات نهایی، جهت افزایش آگاهی ناظرین بهداشتی مطرح شد.
در این جلسه، علی امیری؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی با اشاره به اهمیت رعایت شیوه نامه های بهداشتی در حوزه های امتحانی و دغدغه اولیا نسبت به حفظ سلامتی دانش آموزان، رعایت موارد مهمی هم چون حفظ فاصله دومتری صندلی دانش آموزان از هر طرف، تهویه مناسب مکان حوزه، جلوگیری از ازدحام دانش آموز در ورود و خروج، الزامی بودن استفاده از تب سنج، جداسازی افراد مشکوک به بیماری،تامین مایع صابون و مواد ضدعفونی، در نظر گرفتن اتاق ایزوله، نصب پوستر در محل آزمون، بررسی گندزدایی سطوحی که با دست در تماس هستند و دقت در رعایت ملاحظات بهداشتی همکاران و دانش آموزان در حوزه های امتحانی را از وظایف ناظران بهداشتی بر شمرد.

امیری با اشاره به بازدیدهای متعدد از حوزه ها گفت: طبق بازدیدهای قبلی که به همراه کارشناس بهداشت منطقه در چندین مرحله از حوزه های امتحانات نهایی پایه دوازدهم و نهم انجام شد تجهیزات و وسایل بهداشتی مورد نیاز جهت ورود دانش آموزان و عوامل اجرایی حوزه بررسی و طی آمار و اطلاعاتی که از بازدیدها حاصل شد، وسایل و تجهیزات بهداشتی مانند تب‌سنج، ماسک، مواد ضد عفونی کننده، مایع دستشویی به مدارس کم برخوردار اهدا شد و برای حوزه هایی که هنوز موفق به تهیه تب سنج نشده اند به صورت امانی از طرف بهداشت منطقه در اختیار آنها قرار گرفت.

معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ضمن تشکر از همراهی و همکاری مدیران مدارس به لحاظ رعایت موارد بهداشتی گفت: در بازدید های به عمل آمده از حوزه های امتحانی؛ همه دستورالعمل های بهداشتی در مدارس در حد قابل قبولی رعایت شده است.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه سلامت دانش آموزان در اولویت است ناظرین بهداشت با دقت نظر تمام به وظایف خود عمل کنند تا دانش آموزان با آرامش خاطر در حوزه ها حضور یابند.

در پایان جلسه زهرا قدسی؛ کارشناس بهداشت منطقه، ابلاغ ناظرین بهداشت جهت نظارت موارد بهداشتی حوزه های امتحانی و پوسترهای هشدار جهت رعایت پروتکلها جهت نصب در محل حوزه را در اختیار مراقبین سلامت قرار داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار