وزیر اقتصاد دولت دهم کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری شد

تهران (پانا) - وزیر اقتصاد محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۴۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد
وزیر اقتصاد دولت دهم کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری شد

سید شمس‌الدین حسینی، نماینده مجلس یازدهم و وزیر اقتصاد دولت دهم با حضور در ستاد انتخابات کشور جهت داوطلبی در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ثبت‌نام کرد.

سیدشمس الدینی پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران گفت: به دلیل شرایط خاص کشور در عرصه انتخابات ریاست جمهوری با توجه به وضعیت کشور برای حضور در انتخابات احساس کردم این شانس را به خودم بدهم تا یک اقتصاددان در عرصه اجرایی کشور حضور پیدا کند. من آمده‌ام به عنوان یک سرباز در جهت حل مشکلات وارد عمل شوم.

حسینی با بیان اینکه اعداد و ارقام تولید ناخالص ملی کاهش پیدا کرده، گفت: طی ده سال گذشته ما هیچ رشد اقتصادی را شاهد نبودیم و این به معنا است که ما وضعیت خوبی نداریم از این اگر وضعیت افزایش قیمت‌ها کنترل نشود ما تورم بالای ۴۰ درصد خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه شاخص‌های اقتصادی کشور از سال ۱۳۹۰ کاهش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: ۶۰ میلیون دلار برای کالاهای اساسی درنظرگرفته شده است ولی بهبودی در این حوزه شاهد نبودیم.

این داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: من شمس‌الدین حسینی از خطه شمال هستم و یکی از برنامه‌های من توجه به بخش کشاورزی است و قریب یکصد کتاب دارم و در وزارتخانه‌های مختلفی کار کردم و در حال حاضر عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هستم و مسائل و مشکلات کشور را درک می‌کنم.

حسینی تاکید کرد: یک برنامه در دستور کار ما قرار دارد و آن این است که مردم باید در فروش نفت سهام دار باشند.

نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر نظام تامین مالی ما حل شود قفل تورم در کشور حل می‌شود.

سیدشمس الدین حسینی گفت: مهمترین مشکلی که امروز در سیاست ارزی ما وجود دارد چندگانگی نرخ ارز و فساد ارزی است که من حتما بساط اقتصاد ارزی را برمی‌چینم.

وی گفت: من با توجه به اینکه سال‌ها خودم عضو مجمع صاحبان سهم بانک جهانی و رییس شورای وزیران اقتصاد و دارایی اکو بودم. همچنین عضو مجمع صاحبان سهم گروه بانک توسعه اسلامی هم بودم و با نهادها و سازمانهای ملی بین‌المللی آشنا هستم و بیش از ۲۰ سال پیش هماهنگ کننده برنامه سازمان ملل متحد در سازمان برنامه و بودجه بودم. لذا با یک تعامل عزت‌مندانه و هوشمندانه و با در نظر گرفتن منافع ملت ایران مشکلات را پیگیری می‌کنم.

حسینی در پاسخ به اینکه آیا به نفع چه کسی کنار می‌روید، گفت: من مستقل آمده‌ام.

وی در پاسخ به اینکه آیا بورس را نجات خواهید داد، گفت: حتما اینکار را انجام خواهم داد. اگر شما به متخصصین بازار سرمایه مراجعه کنید ملاحظه می‌کنید که عصر نوین بازار سرمایه در ایران و پیاده‌سازی قانون جامع بازار سرمایه ایران در دوره مدیریت من و ریاست من در شورای عالی بازار سرمایه انجام شد و حتما از نوسانات شدید پیشگیری و حقوق همه سهامداران به ویژه سهامداران بورس را پیگیری خواهم کرد.

این داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره اینکه آیا ساختار بورس را تغییر خواهد داد یا خیر، گفت: به اعتقاد من ساختار بورس به جمیع جهات شرایط خوبی دارد و آن موضوعی که ایراد دارد فرابورس، البته نه به مفهوم سازمان فرابورس بلکه در وهله اول موضوعی که ورای بازار سرمایه وجود دارد و حتماً در خصوص چگونگی هدایت و راهبری آن هم برنامه‌های را خواهم داشت.

ثبت‌نام در انتخابات از ساعت 8 صبح روز سه‌شنبه 21 اردیبهشت آغاز شده و تا ساعت 18 امروز شنبه 25 اردیبهشت ادامه خواهد داشت. داوطلبان می‌توانند برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری به وزارت کشور واقع در میدان فاطمی، ابتدای خیابان شهید گمنام، تالار بزرگ وزارت کشور، مراجعه کنند.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، شرایط داوطلبان برای ثبت‌نام در انتخابات به شرح زیر است:

- از رجال مذهبی، سیاسی

- ایرانی الاصل

- تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران

- مدیر و مدبر

- دارای حسن سابقه و امانت و تقوی

- مومن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور.

همچنین براساس ماده 55 قانون، مدارک موردنیاز برای ثبت‌نام به شرح زیر است:

- اصل شناسنامه عکس‌دار و چهار (4) برگ تصویر کلیه صفحات آن

- اصل کارت ملی و تصویر آن

- دو (2) قطعه عکس 4 × 6 جدید.

بعد از اتمام ثبت‌نام‌ها، شورای نگهبان 5 روز برای رسیدگی و احراز صلاحیت‌ها فرصت دارد که در صورت لزوم تا 5 روز دیگر هم قابل تمدید است.

بعد از اعلام اسامی نهایی نامزدهای انتخابات، تبلیغات آن‌ها از 7 خرداد به مدت 20 روز آغاز می‌شود.

در چهار روز گذشته از ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری 304 نفر با مراجعه به وزارت کشور برای داوطلبی در سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسم نوشتند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری به همراه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری 28 خرداد 1400 به صورت همزمان برگزار می‌شود.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، در انتخابات 1400، 59 میلیون و 310 هزار و 307 نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد 1 میلیون و 392 هزار و 148 نفر، رای‌اولی محسوب می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار