شاهین محمدصادقی در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد

تهران (پانا) - شاهین محمدصادقی، نماینده ادوار مجلس با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۴۸۵۵
لینک کوتاه کپی شد
شاهین محمدصادقی در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد

شاهین محمدصادقی با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای داوطلبی در سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. وی نماینده و عضو هیات رئیسه دوره هفتم مجلس شورای اسلامی و نماینده و عضو هیئت رئیسه دوره نهم مجلس شورای اسلامی بوده است.

ریاست دانشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون و همچنین معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، معاونت سازمان پزشکی قانونی کشور و نیز معاونت پارلمانی سازمان تربیت بدنی از مهم‌ترین سوابق مدیریتی شاهین محمدصادقی است. وی ریاست سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور را نیز در کارنامه خود دارد.

شاهین محمد صادقی پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران گفت: جامعه ما مثل بیماری روی تخت اتاق عمل است که دردهایی دارد؛ امروز این پیکرهای که بعنوان بیمار پیش روی ماست دردهای فراوانی دارد و مردم از عملکرد مسئولین ناراحت، مایوس و ناراضی هستند و نارضایتی خود را با عدم مشارکت در انتخابات نشان می‌دهند.

وی افزود: برخی از مدیران کشور باور دارند که مردم رعیت هستند در حالیکه بر اساس آموزه‌های امام خمینی (ره) و بیانات مقام معظم رهبری مردم ولی نعمتان ما هستند. دست دولت در جیب مردم است و معیشت مردم تامین نیست و سفره مردم کوچک شده و آنها احساس نارضایتی می‌کنند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: ما به یک تغییر نگرش و رفتار نسبت به مردم نیاز داریم و باید باور کنیم که مردم ولی نعمت ما هستند و فلسفه وجودی مسئولین خدمت به مردم است و ارزش همه مناصب به خدمت و نوکری به مردم است. خدا نکند که فکر کنیم ما ارباب مردمیم و مردم را به نردبان ترقی خودمان تبدیل کنیم.

محمدصادقی گفت: امیدوارم دولت من که عنوانش دولت "توکل و تغییر" است بتواند با شعار مدیران جوان و معیشت مردم پا به عرصه مدیریت اجرایی کشور بگذارد و بتواند به مردم کمک کند.

وی در ادامه اولویت نخست دولت خود را کنترل کرونا و اولویت دوم خود را کنترل تورم عنوان و خاطرنشان کرد: کرونا بیماری غیر قابل کنترلی نیست؛ کار سختی است اما می‌توانیم تا پایان سال این بیماری را جمع کنیم. باید تا پایان سال ۷۰ درصد ملت را واکسینه کنیم و به فضل الهی به هر میزان که توانستیم در داخل کشور واکسن تولید می‌کنیم و هرچقدر که نتوانستیم تولید کنیم را وارد می‌کنیم.

ثبت‌نام در انتخابات از ساعت 8 صبح روز سه‌شنبه 21 اردیبهشت آغاز شده و تا روز شنبه 25 اردیبهشت ادامه خواهد داشت. داوطلبان می‌توانند هر روز از ساعت 8 تا 18 برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری به وزارت کشور واقع در میدان فاطمی، ابتدای خیابان شهید گمنام، تالار بزرگ وزارت کشور، مراجعه کنند.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، شرایط داوطلبان برای ثبت‌نام در انتخابات به شرح زیر است:

- از رجال مذهبی، سیاسی

- ایرانی الاصل

- تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران

- مدیر و مدبر

- دارای حسن سابقه و امانت و تقوی

- مومن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور.

همچنین براساس ماده 55 قانون، مدارک موردنیاز برای ثبت‌نام به شرح زیر است:

- اصل شناسنامه عکس‌دار و چهار (4) برگ تصویر کلیه صفحات آن

- اصل کارت ملی و تصویر آن

- دو (2) قطعه عکس 4 × 6 جدید.

بعد از اتمام ثبت‌نام‌ها، شورای نگهبان 5 روز برای رسیدگی و احراز صلاحیت‌ها فرصت دارد که در صورت لزوم تا 5 روز دیگر هم قابل تمدید است.

بعد از اعلام اسامی نهایی نامزدهای انتخابات، تبلیغات آن‌ها از 7 خرداد به مدت 20 روز آغاز می‌شود.

در سه روز گذشته از ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری 211 نفر با مراجعه به وزارت کشور برای داوطلبی در سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسم نوشتند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری به همراه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری 28 خرداد 1400 به صورت همزمان برگزار می‌شود.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، در انتخابات 1400، 59 میلیون و 310 هزار و 307 نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد 1 میلیون و 392 هزار و 148 نفر، رای‌اولی محسوب می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار