کاهش فاصله مدرسه و جامعه با اجرایی شدن بسته تحولی «مدرسه، کانون تربیتی محله»
تهران (پانا) - معاون پژوهش، برنامهریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران از اجرایی شدن بسته تحولی "مدرسه، کانون تربیتی محله" در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خبر داد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، یوسف بهارلو با بیان این خبر گفت: بسته تحولی «مدرسه کانون تربیتی محله» با هدف کاهش فاصله بین جامعه و مدرسه و تعامل اثربخش آنها، کاربست آموزشهای مدرسه در زندگی اجتماعی و تبدیل مدرسه به عنوان کانون پیشرفت محله و افزایش مشارکت عوامل تاثیرگذار بیرونی در امر تعلیم و تربیت تدوین و اجرایی شد.
او تشکیل گروههای همیار، متشکل از والدین دانشآموزان و نمایندگانی از مؤسسات و متخصصین محلی، بررسی زمینههای همکاری، تنظیم و تدوین برنامهها، اجرای برنامه با مسئولیت نمایندهای از هر گروه و محله و با نظارت مدیر مدرسه، ارزیابی میزان پیشرفت اجرای برنامه توسط انجمن اولیای مدرسه را از مراحل ششگانه این طرح برشمرد.
بهارلو با بیان اهمیت نقش انجمن اولیاء و مربیان مدارس بعنوان واسطه میان مدرسه و جامعه در اجرای مطلوب و کیفی این طرح،بر ضرورت شناسایی و بررسی ظرفیتهای محلی و مدرسه و انواع فعالیتهای مشترک قابلاجرا توسط گروههای همیار، در جهت تحقق اهداف تعیین شده در شرایط خاص حاکم بر جامعه تأکید کرد.
معاون پژوهش، برنامهریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، محور قرار گرفتن مدرسه در برنامههای فرهنگی و تربیتی محله، توسعه حس شهروندی، نظارت بهتر و پرورش نهادهای مردمی، ایجاد جو سالم محلی، شور و نشاط و سرزندگی بیشتر محله و تقویت متقابل محله و مدرسه، افزایش جذابیت مدرسه و تقویت تمایل دانشآموزان برای حضور در مدرسه، استفاده بهینه از امکانات محلی و مدرسه و همافزایی در پیشبرد اهداف تربیتی، کمک مفید و دوجانبه مدرسه و محله به یکدیگر نظیر استفاده محله از نیروی انسانی مدرسه و استفاده مدرسه از مشارکت اهالی و کسبه از انتظارات دیگر این طرح است.
ارسال دیدگاه