سهیلا صبوری خبر داد:

۱۲۰ مدرسه در فارس به کانون‌های تربیتی محله تبدیل شدند

شیراز ( پانا ) - رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان فارس گفت امسال ۱۲۰ مدرسه از سراسر فارس برای اجرای طرح مدارس به عنوان کانون‌های تربیتی محله انتخاب شده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۵۹۴۴۲
لینک کوتاه کپی شد
۱۲۰ مدرسه در فارس به کانون‌های تربیتی محله تبدیل شدند

سهیلا صبوری در آیین اختتامیه طرح مدارس کانون‌های تربیتی محله در دبستان دخترانه دکتر حسابی ناحیه ۲ شیراز گفت: در سند تحول بنیادین نیز به تبدیل مدارس به عنوان کانون‌های تربیتی محله بسیار تاکید شده‌است و امید است با اجرای خوب این طرح در استان قدمی تحول آفرین برداریم.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان فارس گفت: تعامل با محله و برداشتن دیوارهای بین مدارس و خانواده‌ها برای استفاده از ظرفیت‌های محله برای محله و بالعکس از اهداف اصلی ایجاد مدارس به عنوان کانون‌های تربیتی محله هستند.

صبوری گفت: این طرح می‌تواند در راستای پویاسازی و ایجاد فضای بانشاط در محله برنامه‌های خوبی را به اجرا در آورد.

وی گفت: دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی در سطح استان ها و شهرستان‌ها و مناطق باید برای اجرای مطلوب این طرح به آموزش و پرورش کمک کنند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان فارس گفت: کارگروه‌های تخصصی در سطح ادارات آموزش و پرورش و مدارس برای اجرای این طرح تشکیل خواهند شد.

صبوری گفت: مدارس می‌توانند با در اختیار قرار دادن فضاهای ورزشی و کتابخانه ای و .... برای مردم محله در اجرای این طرح نقش فعال ایفا کنند.

وی افزود: برنامه داریم در سال آینده تعداد مدارس مجری طرح کانون‌های تربیتی محله را افزایش دهیم تا بیشتر مناطق و محله‌های اولویت‌دار استان از این خدمات مدرسه‌ای بهره‌مند شوند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان فارس گفت: جایگاه انجمن اولیا و مربیان در مدارس باید بیش از گذشته تقویت شود تا بتوان تصمیم‌های بهتری را برای مدارس گرفت.

گفتنی است در پایان این مراسم از کارشناسان و فرهنگیان برتر استانی منتخب در اجرای طرح مدارس کانون‌های تربیتی محله و مجله‌ها پیوند تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار