مدیرکل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی:

منابع آلاینده خلیج‌فارس پایش می‌شود

تهران (پانا) - به گفته مدیرکل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، با توجه به اهمیت حفاظت از محیط زیست خلیج فارس، پایش منابع آلاینده این پهنه آبی در دستور کار قرار گرفته است.  

کد مطلب: ۱۱۸۴۳۱۴
لینک کوتاه کپی شد
منابع آلاینده خلیج‌فارس پایش می‌شود

محمود رضایی روز سه‌شنبه در نشستی آنلاین به اقدامات صورت گرفته در زمینه مقابله با آلودگی‌های دریایی اشاره کرد و افزود: امسال پایش منابع آلاینده خلیج فارس و دریای عمان مانند صیادی و فعالیتهای کشاورزی در دستور کار قرار دارد.

وی اظهارداشت: مهمترین منابع آلاینده دریا تاسیسات نفتی، سکوها و پالایشگاه‌ها هستند که برای پایش این منابع نیز برنامه ای درنظر گرفته شده است.
رضایی ادامه داد: پایش بنادر صیادی در سیستان و بلوچستان انجام شده است و سایر منابع آلاینده نیز به‌ تدریج پایش خواهند شد.

در بخش دیگری از این نشست مهری اثنی عشری مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران گفت: طرح حفاظت از تالاب‌های ایران که سندی پنج ساله است در سال دوم اجرا قرار دارد و همزمان فعالیت‌هایی با همکاری دولت ژاپن از سال ۲۰۱۴ تاکنون درحال اجرا است.

وی افزود: از سال ۲۰۱۴ تاکنون در حوضه دریاچه ارومیه اقداماتی ازجمله استقرار کشاورزی پایدار، استفاده از ابزارهای نوآورانه در این حوضه و توجه به معیشت جوامع محلی انجام شده است.

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران تاکید کرد: تمرکز اصلی ما در حوزه احیای تالاب‌ها استفاده از امکانات نرم‌افزاری و تغییر شیوه‌های بهره‌برداری است.

اثنی عشری با بیان اینکه در حوزه کشاورزی پایدار در ۱۸۳ روستا در حوضه آبریز دریاچه ارومیه فعالیت‌هایی صورت گرفته است، گفت: برنامه ما این است که دستاوردها در حوضه دریاچه ارومیه را به سایر تالاب‌های کشور تعمیم دهیم.

وی اظهارداشت: از این‌رو پروژه سه ساله‌ای با مشارکت مالی دولت ژاپن برای دو تالاب بختگان و شادگان تعریف شده است که از سال ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار