دردسر امتحانات پرحاشیه برای دانشآموزان و معلمان
شهرری(پانا)- در شرایط خاص کرونایی که امکان حضور فیزیکی دانشآموزان به خاطر حفظ سلامت آنها برای ارزشیابی پایان سال میسر نیست، بهترین روش این است که با مسئولیت معلم و نظارت مدیر مدرسه به صورت غیرحضوری انجام شود.
زهرا مشایخی، دبیر زبان هنرستان فنیحرفهای ایثار آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری در مورد امتحانات غیرحضوری، در گفت و گو با پانا گفت: «گرچه مرجع تصمیمات وزارت آموزش و پرورش است و طبق نظر آنها ما انجام وظیفه میکنیم، اما مشکلاتی از قبیل اینترنت ضعیف، نداشتن گوشی و همچنان برای برخی از دانشآموزان استفاده همزمان یک گوشی در یک خانواده برقرار است؛ از همه مهمتر میزان اعتبارسنجی آزمون غیرحضوری، که به مراتب کمتر از اعتبار آزمون حضوری است، از دردسرهای آزمون غیرحضوری است.»
در ادامه محبوبه محمدیان، دبیر تخصصی این مجموعه نیز افزود: «ما در کل دو مشکل عمده در تدریس و امتحانات مجازی داریم، یکی از این مشکلات در رشته کامپیوتر نداشتن سیستم هنرجویان است. دومین مشکل تقلب در امتحانات است؛ که برای برطرف کردن این دو مشکل با همکاران مشورت کردیم و راه حلهایی ارائه دادیم ولی باز این راهکارها صددرصدی نیست و فقط توانستهایم تا حدی این دو مشکل را کم کنیم.»
او بیان کرد: «هنرجویانی که سیستم ندارند و یا سیستم آنها ضعیف است و نمیتوانند که نرمافزارهای تخصصی خود را نصب کنند، یکی از راهحلها این است که از اپلیکیشنهای موبایلی استفاده کنند، یعنی به جای اینکه در کامپیوتر اجرا کنند از این نرم افزارها در تلفن همراه استفاده کنند و کار عملی خود را ارائه دهند که این باز به قدرت گوشی بستگی دارد.»
محمدیان اظهار کرد: «ما در آخر هر پودمان به خاطر مشکلاتی که وجود دارد، جمعبندی از درس را از دانشآموزان میخواهیم که فیلم ارسال شده را ببینند و هر آنچه که آموختهاند را ارائه دهند.»
در ادامه نظر چند هنرجوی این مجموعه آموزشی را جویا شدیم که یکی از آنها عنوان کرد: «برخی از دبیرها که در سایت از ما امتحان میگیرند مشکل اصلی آزمون امکان بازگشت به سوالات و دیدن نمرات و پاسخهایی است که زدیم. درست یا غلط بودن آن را مشخص نمیکند و این برای ما سخت و دشوار است.»
خبرنگار دانشآموز: فاطمه خسروی
ارسال دیدگاه