معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش:

گزینش حرفه‌ای و تخصصی معلمان ضامن تحقق اهداف سند تحول بنیادین محقق

تهران (پانا) - آئین سپاس با حضور معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش، تعدادی از معلمان سرآمد استان به صورت حضوری و روسای مناطق به صورت آنلاین در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۸۳۶۲۸
لینک کوتاه کپی شد
گزینش حرفه‌ای و تخصصی معلمان ضامن تحقق اهداف سند تحول بنیادین محقق

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، در ادامه برنامه‌های هفته بزرگداشت و تکریم مقام معلم، "آئین سپاس معلم " با حضور قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش، تعدادی از معلمان سرآمد استان به صورت حضوری و روسای مناطق به صورت آنلاین در اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران برگزار شد.

احمدی لاشکی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و تبریک هفته معلم گفت: سند تحول بنیادین یکی از شاخص‌های مهم و تأثیر گذار در آموزش و پرورش هست که در آن معلم بعنوان اصلی ترین رکن آموزش و پرورش معرفی شده است.

او افزود: توسعه در آموزش و پرورش تنها با گزینش و انتخاب داناترین و متعهدترین افراد محقق می‌شودو درصورت تحقق این امر خطیر است که به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دست خواهیم یافت.

این مقام مسئول با بیان مشکلات و محدودیت‌های فضای مجازی در امر آموزش تصریح کرد: در دوره شیوع کرونا، معلمان ما پیش تر از شعار یونسکو مبنی بر عدم تعطیلی آموزش، به صورت خودجوش و خلاق عمل کرده و نگذاشتند آموزش تعطیل شود و با ایثار خود درشرایط سخت و حتی بیماری و صرف زمان‌های بیشتر مهمترین تدریس خود که همانا درس زندگی، تعهد و اخلاق است انجام دادند.

احمدی لاشکی با اشاره به مطالعات علمی و تجربیات مدیران ارشد آموزش و پرورش کشورهای مختلف بیان کرد: برای تغییر و توسعه در آموزش و پرورش نیازمند سیاست گذاری‌های به دور از عجله و صرف زمان حداقل بین 20 تا 30 سال، تغییر در سنجش دانش‌آموزان به دور از آزمون محوری صرف، استمرار در کار و برنامه‌ها، دوری از سیاست زدگی،ارتقاء مشارکت مدرسه و جامعه و در نهایت سرمایه مالی برای پشتیبانی از برنامه‌ها، برای حصول به نتیجه مطلوب هستیم.

در ادامه این برنامه، از معلمان سرآمد استانی مدعو با اهدا مدال و نشان معلم سرآمد تقدیر بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار