دلایل برگزاری امتحانات حضوری پایه نهم و دوازدهم

تهران (پانا) - طبق گزارش ها و به نقل از خسرو ساکی، رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، آزمون نوبت دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ برای دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم باتوجه به اهمیت نتایج ارزشیابی تحصیلی دانش آموزان در این مقاطع، به صورت حضوری برگزار خواهدشد.

کد مطلب: ۱۱۸۳۳۶۹
لینک کوتاه کپی شد
دلایل برگزاری امتحانات حضوری پایه نهم و دوازدهم

اکنون که حاشیه ها و بازتاب زیادی در فضای مجازی نسبت به حضوری شدن امتحانات این دو پایه وجود دارد، پانا گفت‌و‌گویی با فرخ طبری یکی از کارشناسان آزمون ها و امتحانات وزارت آموزش و پرورش، داشته است تا دلیل تاکید آموزش و پرورش بر حضوری بودن امتحانات این دو پایه را با وجود انبوهی از اعتراضات دانش آموزان و خانواده‌ها جویا شود.

به گفته فرخ طبری، «لزوم برگزاری امتحانات به شیوه حضوری تاثیری است که نتایج این امتحانات در سرنوشت تحصیلی دانش آموزان دارد. به طوری که در فرایند هدایت تحصیلی پایه نهم، معدل ضرورت دارد و بدیهی است که نمرات امتحانی این پایه باید از اعتبار کافی برخوردار باشد. بنابراین آموزش و پرورش از دانش آموزان خواسته تا حتما در امتحانات حضوری که در مدارس برگزار می‌شود شرکت کنند. همچنین آن دسته از دانش آموزان پایه نهم که قصد ادامه تحصیل در مدارس نمونه دولتی را دارند لازم است علاوه بر شرکت در آزمون ورودی این مدارس از امتیاز معدل پایه نهم خود نیز استفاده کنند.»

او همچنین در رابطه با امتحانات دوازدهم شرایط مشابهی را اعلام کرد به طوری که ورود به دانشگاه های داخل و خارج کشور، استخدام، خدمت سربازی و یا... به‌شرط فارغ التحصیلی از آموزش و پرورش و اخذ گواهینامه تحصیلی (دیپلم متوسطه) امکان پذیر است و افراد به این منظور باید در امتحانات حضوری شرکت کنند.

این کارشناس آموزش و پرورش همچنین خاطرنشان کرد:« برگزاری حضوری امتحانات پایه نهم و دوازدهم به صورت حضوری از مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش است که در مرداد ماه سال ۹۹ به امضای ریاست جمهوری رسیده است.» (مصوبه ۹۷۷)

طبری در ادامه در رابطه با ویژگی‌ها و معایب امتحانات مجازی که بیش از یک سال است در تمام مقاطع و شهرهای کشور انجام شده است و در پاسخ به این که این روش چه معایبی داشته که نمی توان از آن برای امتحانات پایه‌های مورد نظر استفاده کرد، گفت:«با وجود پیشرفت‌های زیاد در نحوه برگزاری آزمون های آنلاین، دلایل بسیاری وجود دارد که نمی توان به نتیجه آن اعتماد کرد.»

او در ادامه بیان کرد:«حتی اگر این شیوه را بپذیریم این دانش آموزان هستند که متضرر این روش خواهند شد. زیرا در این روش حق دانش آموزان پرتلاش پایمال شده و ممکن است آنها نتوانند دانسته های خودشان را در امتحان ارائه دهند و در مقابل تعدادی نیز با سواستفاده از شرایط آزمون های غیرحضوری نمرات بالایی کسب کنند.»

*خبرنگار دانش‌آموز پانا؛ به‍ار طبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار