معاون علوم پزشکی گیلان:

ویروس های جدید کرونا وخیم تر هستند

رشت (پانا) - معاون علوم پزشکی گیلان، از مردم خواست نسبت به رعایت فاصله گذاری اجتماعی، عدم تجمع در فضاهای سربسته و ماسک زدن اهتمام داشته باشند و گفت ویروس های جدید وخیم تر هستند و منجر به بروز بیماری های شدیدتر در افراد می شود.

کد مطلب: ۱۱۸۳۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد
ویروس های جدید کرونا وخیم تر هستند

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، آبتین حیدرزاده با بیان اینکه وضعیت کرونایی استان گیلان نارنجی است، اظهار کرد: در حال حاضر همه شهرستان ها نارنجی هستند و فقط شهرستان املش وضعیت زرد دارد که بسیار شکننده است.

وی از بستری شدن ۱۰۰ بیمار جدید کرونایی خبر داد و عنوان کرد: هم اکنون ۶۴۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های گیلان بستری هستند و حال ۱۱۵نفر وخیم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از مردم خواست نسبت به رعایت فاصله گذاری اجتماعی، عدم تجمع در فضاهای سربسته و ماسک زدن اهتمام داشته باشند و گفت: متاسفانه میزان رعایت پروتکل های اجتماعی هنوز ۶۰ درصد است.

حیدرزاده، با اشاره به مشاهده ویروس های هنری و آفریقایی در کشور، خاطرنشان کرد: مردم حتما دستورالعمل های بهداشتی به ویژه ماسک زدن و پرهیز از دورهمی ها را جدی بگیرند، زیرا ویروس های جدید وخیم تر هستند و منجر به بروز بیماری های شدیدتر در افراد می شود.

وی همچنین از سالمندان بالای ۸۰ سال استان خواست از مراجعه کردن به مکان‌های واکسیناسیون خودداری کرده و منتظر تماس تلفنی از مراکز بهداشت باشند و گفت: از ۵۵ هزار نفر جمعیت سالمند گیلان، تاکنون بیش از ۱۶ هزار نفر را واکسینه کردیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار