اهدای خون ۳۰۰۰ نفر در استان تهران در شب‌های قدر

تهران (پانا) - طی شب‌های قدر در استان تهران دو هزار و ۹۲۱ واحد خون اهدا شد.

کد مطلب: ۱۱۸۳۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد
اهدای خون ۳۰۰۰ نفر در استان تهران در شب‌های قدر

به گزارش روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان تهران در شب‌های نوزدهم، بیستم و یکم و بیست و سوم ماه رمضان اهدا کنندگان با اهدای خون خود به ضیافت نجات پیوستند و با ادای نذر خون خود، جان بیماران را نجات دادند.

بنا براین گزارش در شب‌های قدر سال جاری ۳ هزار و ۷۳۹ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداذد دو هزار و ۹۲۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.

در این میان یک هزار و ۳۷۴ نفر اهدا کننده مستمر، یک هزار و ۱۹ نفر اهداکننده با سابقه و ۵۲۸ نفر اهدا کننده بار اولی بودند.

گفتنی است دو هزار و ۸۰۱ نفر از اهدا کنندگان این شبها مرد و ۱۲۰ نفر از آنان زن بودند.

بنا براین گزارش آمار مراجعه در شبهای قدر سال جاری نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ نزدیک به ۹ درصد افزایش داشته است. همچنین میزان اهدای خون بیش از ۱۱ درصد، اهدای مستمر بیش از ۹ درصد و اهدای خون اهداکنندگان با سابقه بیش از ۲۵ درصد افزایش داشته است که با وجود تداوم همه گیری کووید ۱۹ دستاورد مهمی به شمار می رود.
اهدای خون هموطنان تهرانی در شبهای قدر با استقبال خوبی مواجه بود و با وجود قرنطینه ناشی از کرونا در سطح شهر، فاصله گذاری اجتماعی که در مراکز انتقال خون اجرا می شود و نزول باران در هفته گذشته، نذر خون تهرانی ها در شبهای قدر با نظم و شوری وصف ناپذیر اجرا شد و در این شبها مراکز انتقال خون از صبح تا سحر پذیرای اهدا کنندگان خون بودند.

اداره کل انتقال خون استان تهران ضمن تشکر و آرزوی قبولی طاعات شهروندان تهرانی که تا کنون برای اهدای خون مراجعه کرده اند اعلام کرد: نیاز به خون همیشگی است و عمر پلاکت فقط ۳ روز است بنا براین از مردم دعوت می کنیم تا مراکز انتقال خون را خالی نگذارند و به طورمستمردر روزهای آینده خون اهدا کنند.

همچنین اهدا کنندگان خون تا پایان ماه رمضان طبق جدول زمانی که در سایت این اداره کل درج شده است می توانند تا نیمه شب برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار