حجت الاسلام حسین درودی خبر داد
آشنایی بیش از ۲ هزار معلم با سند تحول بنیادین از طریق فضای مجازی
تهران (پانا) - معاون امور استانهای ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش روند برگزاری نشستهای آنلاین آشنایی با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را برای عموم فرهنگیان تشریح کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، دردودی با گرامی داشت روز معلم گفت: روز معلم بهار همه خوبی ها است روزی است که روح هر اندیشمند و دانشمندی را با یاد نغمه دلنواز (به نام خداوند مهربان) درآغاز کلاس های درس می نوازد و چه زیبا روزی است که برای تبریک آن همگان به ترنم اسم علیم خداوند متعال نواخته می شوند.
حجت الاسلام حسین درودی خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با طرح مدرسه صالح، به عظمت و عزت صلاحیت علم آموزی معلم اشاره دارد، چرا که معلم را نماینده خالق هستی معرفی می کند، زیرا معلم صالح پروردگار عالم را بدون عیب و نقص معرفی می کند، از این جهت دانش آموزان هیچگاه شکست و ناکامی خود را به خداوند قادر نسبت نمی دهند.
معاون امور استانهای ستاد همکاریها بیان کرد: چنین دانش آموزانی در گام اول انقلاب افتخارات جهانی به بشریت اهدا نموده اند، به همین جهت برای بر آورده شدن انتظارات مدرسه صالح در گام دوم انقلاب ، گزارشی از نشست های آنلاین آشنایی با سند تحول بنیادین برای فرهیختگان فرهنگی در سال گذشته را به اطلاع می رسانیم.
وی افزود: سند تحول بنیادین آموز ش و پرورش بعد از یک فراز و فرود و مطالبات پیوسته ده ساله مقام معظم رهبری ازسال ۹۰ تا۹۹ چهره انتظار به خود گرفته بود، بر این اساس با یک اقدام جهادی طی ۳۳۳ نشست آنلاین از طریق فضای مجازی محتوای این سند برای بدنه آموزش و تشریح و در قالب کارگاه هی مجازی تدریس گردید ومبانی سند و راهکارهای آن برای همکاران از ستاد تا به صف و هم چنین برخی ائمه جمعه کشور و سایر علاقمندان به مباحث فرهنگی صورت گرفت.
لبیک به مطالبه مقام عظمای ولایت
وی هدف از این اقدام جهادی را لبیک به مطالبه مقام عظمای ولایت دانستند و گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با فرهنگیان اهتمام داشتند که این سند را بدنه آموزش و پرورش بخوانند و کلید واژه معظم له در این موضوع عبارت بود از اینکه، "به گونه ایی عمل کنید که این سند را بدنه آموزش و پرورش بخواند، بنیوشند، بدانند در آموزش و پرورش قرار است چه کاری انجام شود" وکلید واژه نیوشیدن از عمق مطالبه معظم له خبر می داد لذا در پی این فرمان حکیمانه سند مورد مطالعه عمیق و دقیق قرار گرفت تا آنجا که با رغبت جهادی برای بدنه آموزش و پرورش تدریس شد.
سبک انتخابی دروس
استاد تدریس این دوره آموزشی در ادامه به شیوه تدریس این سند اشاره کرد و گفت: در هر نشست ابتدا بخشی از مطالبات مقام معظم رهبری بصورت مختصر آماده سازی می شود و سپس آیه ایی از قرآن کریم که احتمال برداشت پیام متناسب با متن سند را داشت آورده شده و در ادامه به تبیین و تشریح مفاد سند با رعایت حقوق امانت محوری برای مخاطب ارائه می گردید.
بازه زمانی تدریس سند
وی خاطرنشان کرد: مجموعه دروس بصورت فشرده با میانگین زمان ۱۰ دقیقه در هر جلسه در یک بسته آموزشی در ۳۳۳نشست از اوایل سال ۱۳۹۹ لغایت پایان فروردین ۱۴۰۰ به پایان رسید که این سلسله مباحث بصورت پیوسته برای بیش از ۲هزار نفر از فرهنگیان از طرق آنلاین و بارگذار مباحث بیان شد.
اهمیت این سند در پیشبر تعلیم و تربیت
حجت الاسلام درودی در ادامه به اهمیت این سند در پیشبر تعلیم و تربیت کشور اشاره کرد و گفت؛مقام معظم رهبری در باره سند تحول جملاتی نغز و راهبردی دارند و آن را به ریل گذاری تعلیم و تربیت تعبیر نموده اند و تاکید فرموده اند: این سند یک ریل گذاری است - این سند فعلا در اختیار ماست - این سند دفعی الوجود نبود - این سند کار می خواهد - این سند را باید فراتر از آداب رسوم اداری پیگیری کرد- این سند سند بسیار خوبی است ...)
وی تاکید کرد: این توصیثه های حکیمانه را باید هر یک از فرهیختگان فرهنگی در آن غور نماید که چگونه نظام تعلیم و تربیت اسلامی را در تراز انقلاب اسلامی در آیینه باطن هر مربی و متربی آرایش داده و قلب او را به ساحل آرامش علم نافع رهنمون می شود.
استقبال مثل زدنی فرهنگیان
معاون امور استان های ستاد همکاریها به استقبال زاید الوصف فرهنگیان از طرح این مباحث پرداخت وگفت: پیگیری جهادگونه فرمایش عظمای ولایت برای برخی فرزانگان فرهنگی در کانال های اطلاع رسان داخلی و هم چنین سامانه شاد، به حدی جالب و جاذب بود که با تشویق و ترغیبات علمی خودشان به گوینده دروس انگیزه مضاعف ، و همین هم افزایی علمی در این فعالیت مشارکتی باعث انسجام و اتحاد در جلسات بدون وقفه سند گردید که در حال حاضر نیز عامل تدریس مرحله دوم سند از طریق پاورپوینت در پی داشته است.
ارسال دیدگاه