نویسنده کتاب «زن آقا» در برنامه «دعوت»

برای پیدا کردن ایمان به بچه‌های خود نسخه ندهید

تهران (پانا) - شب گذشته زهرا کاردانی نویسنده کتاب «زن آقا» به همراه همسرش حجت‌الاسلام سیدمقداد علوی گلپایگانی مهمان هجدهمین قسمت از برنامه «دعوت» بودند

کد مطلب: ۱۱۸۱۷۸۳
لینک کوتاه کپی شد
برای پیدا کردن ایمان به بچه‌های خود نسخه ندهید

زهرا کاردانی در ابتدا گفت: ما در محله هاشمیه ‌مشهد زندگی می‌کردیم در هنرستان گرافیک خواندم من بچه سوم خانواده هستم؛ از همان کودکی و نوجوانی به نویسندگی علاقه داشتم. در ۱۷ سالگی در یک مسابقه خاطره و داستان شرکت کردم و مقام دوم استان را کسب کردم بعد از آن به اردوی دانش آموزی برای داستان‌نویسی رفتم که کمی از آینده من از همان زمان شکل گرفت. در آن زمان خیلی مذهبی نبودم در واقع مثلاً چادری نبودم و اعتقاداتی که در حال حاضر دارم را آن زمان نداشتم مادرم مذهبی بود اما پدرم تا حدی اهل مذهب.

محمد برمایی در همین بخش گفت: برای پیدا کردن ایمان به بچه‌های خود نسخه ندهید فقط کافیست خودمان درست رفتار کنیم.

کاردانی در ادامه گفت: خواستگارهای زیادی به منزل ما می‌آمدند و می‌رفتند آخرین خواستگاری که قرار بود به منزل ما بیاید با تأخیر بسیاری زیادی رسید او بسیار خجالتی بود به همراه خواهرش به منزل ما آمده بود. او مهندس برق بود اولین خواستگاری بود که در جلسه خواستگاری لبخند می‌زد من به این خواستگار بله گفتم و از انتخاب خود بسیار راضی هستم.

در این بخش حجت الاسلام سید مقداد علوی گلپایگانی همسر زهرا کاردانی وارد استودیو شده بود او در آغاز صحبت‌هایش گفت: من در همان جلسه خواستگاری به همسرم گفتم دوست دارم فضای حوزه و طلبگی را تجربه کنم.

کاردانی ادامه داد: ما ۲۱ اسفند سال ۱۳۸۹ ازدواج کردیم چهارم فروردین تصمیم گرفتیم سفری یک روزه به نیشابور داشته باشیم اما همسرم آنقدر خوش سفر بود که این سفر تبدیل به هشت روز سفر دور ایران شد؛ به قم که رفتیم و به میدان ۷۲ تن که رسیدیم بنری دیدیم که روی آن نوشته شده بود ثبت نام حوزه همسرم گفت مرا ثبت‌نام کن و من هم از طریق گوشی او را ثبت نام کردم بعد از مدتی پذیرفته شد و به قم رفتیم.

حجت‌الاسلام علوی در بخش دیگر بیان کرد: بیشترین سختی حضور من در حوزه برای خانواده بود پدر من روحانی است اما هیچ وقت فرزندانش را به انجام کاری اجبار نکرده است. تا زمانی که در هنرستان برق می‌خواندم هیچ علاقه‌ای به حوزه و طلبگی نداشتم اما اواخر دانشگاه و فضای مهندسی احساس خلاء کردم جواب سوالاتی را نداشتم و دوست داشتم بفهمم وارد حوزه شدم تا دینم را بشناسم و به جواب سوالاتم برسم.

حجت‌الاسلام برمایی در بخش دیگر از این زوج پرسید دیپلماسی و میدان دست کیست احتمالاً الان به کسی بر می‌خورد خوب بخورد! حجت‌الاسلام علوی هم گفت: ما سعی کردیم دیپلماسی و میدان را موازی با هم پیش ببریم.

کاردانی افزود: معمولاً روحانیون در مواقعی از سال مانند ماه رمضان، محرم و غیره زمانی را برای امر تبلیغ به حضور در مناطق محروم اختصاص می‌دهند زمانی که برای اولین بار همسرم موضوع را به من گفت به خود گفتم یک ماه خانه زندگی‌ام را چطور رها کنم اما حس کنجکاوی در من بیدار شده بود و دوست داشتم مکان‌های جدید و افراد جدید را ببینم. سرانجام هر دو فرزندم سید علی و فاطمه سادات را برداشتیم و به هزار و ده کیلومتر آن طرف‌تر در روستایی برای تبلیغ رفتیم. در همان زمان به کلاس‌های قصه می‌رفتم؛ خاطراتم را می‌نوشتم و برای کلاس استفاده می‌کردم؛ همه‌چیز برای من لذت‌بخش بود تا در نهایت منجر به نوشتن کتابم شد.

حجت‌الاسلام علوی در پایان بیان کرد: معمولاً نگاه روحانیون قبل از ورود به روستاها به این شکل است که قرار است روستا را بکوبند و از اول بسازند؛ اهالی روستا افرادی هستند که از نماز و روزه هیچ چیز نمی‌دانند و قرار است و آنها را متحول کنیم اما اینطور نیست؛ مردم به دنبال اخلاق هستند اگر از این کتاب اقبال شده است و خداوند به ما آبرویی داده به این دلیل است که ما توانستیم با اهالی روستا ارتباط برقرار کنیم؛ طبق فرمایش پیامبر (ص) آمده‌ایم اخلاق را اصلاح کنیم.

ویژه‌برنامه «دعوت» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجتبی کشاورز، سردبیری محیا اسناوندی و حضور حجت‌الاسلام محمد برمایی کارشناس خانواده کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیما است که امسال با حفظ رسالت ذاتی خود یعنی پرداختن به مبحث مهم خانواده و با رویکرد اصلی نگاه ویژه به خاندان و بزرگ خاندان ایرانی در ایام ماه مبارک رمضان هر روز ساعت ۱۹:۱۵ پخش می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار