استاندار بوشهر با صدور پیامی روز ملی خلیج فارس را تبریک گفت

بوشهر(پانا)- استاندار بوشهر با صدور پیامی روز ملی خلیج فارس را به مردم استان بوشهر و ایران تبریک گفت.

کد مطلب: ۱۱۸۱۳۹۸
لینک کوتاه کپی شد
استاندار بوشهر با صدور پیامی روز ملی خلیج فارس را تبریک گفت

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر در پیام عبدالکریم گراوند به مناسبت روز ملی خلیج فارس آمده است: خلیج فارس از جنبه‌های گوناگون دارای ویژگی‌های متمایزی در مقایسه با دیگر مناطق آبی و خشکی‌های جهان است که در نوع خود منحصربفرد است.

گراوند با تاکید بر اینکه، خلیج فارس نقش خود را به عنوان شاهراه بازرگانی از روزگاران دور داشته است، افزود: از هنگام گسترش رقابت‌های سیاسی استراتژیک قدرت‌های اروپایی، منطقه خلیج فارس به عنوان یک شاهراه بازرگانی مهم و پر اهمیت در زنجیره استراتژی آنان، مورد توجه قرار گرفت.

وی اضافه کرد: بدون تردید خلیج فارس با منابع طبیعی و معدنی فراوان خود دیگر نه تنها بخاطر ایفای نقش ارتباط دهندگی یک بزرگراه تجاری میان شرق و غرب جهان، بلکه به عنوان یکی از ۲ سر انتهایی در مبادلات اقتصادی جهان به شمار می‌آید و این نشان دهنده جایگاه و اهمیت این آبراه مهم است.

استاندار بوشهر با تاکید بر اینکه خلیج فارس از ابتدا همین نام بامسما را داشته گفت: در خصوص نام خلیج فارس، همچنان که اسناد تاریخی نشان می‌دهد و در منابع تاریخی هم موجود است، این منطقه از همان ابتدا و از گذشته با عنوان خلیج فارس مطرح بوده است، در حالی که امروزه برخی از کشورهای غربی و منطقه‌ای که حتی برخی از آنها سابقه تاسیس‌شان به ۶۰ سال هم نمی‌رسد، تلاش می کنند تا یک نام جعلی که فاقد استنادات تاریخی و استدلال‌های منطقی است را برای خلیج فارس در محافل و مجالس بین‌المللی به کار گیرند و تثبیت کنند که هیچگاه موفق نبوده اند و همواره سازمان ملل و دیگر سازمان‌ها و نهادهای بین المللی و قراردادهای بین‌المللی از جمله حقوق دریاها اعلام کرده که غیر از عنوان خلیج فارس نام دیگری را نمی‌شناسد.
وی بیان کرد: دنیا در حال حاضر برای تامین ۶۵ درصد نیازهای نفتی خود به خلیج فارس متکی است و این منطقه غیر از نفت، قریب ۳۰ درصد ذخائر گاز جهان را نیز در خود جای داده و مهم‌ترین موردی که باعث اهمیت فوق العاده خلیج فارس و حتی سبب دست اندازی و طمع ورزی قدرت های بزرگ به آن شده، وجود این ذخائر طبیعی است.
استاندار بوشهر یادآور شد: نام خلیج فارس بیانگر هویت و تاریخ رشادت و سربلندی مردم این دیار و آیینه تمام نمای مقاومت، سلحشوری و مبارزات ساحل نشینان در تمام طول تاریخ، و شکست مکرر دشمنان و طمع ورزان است.

گراوند با گرامیداشت ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج‌فارس خاطر نشان کرد: تاریخ پرشکوه مقاومت و ایثارگری مردم استان بوشهر همواره زبانزد است و امیدواریم روز به روز شاهد موفقیت بیشتر مردم استان بوشهر و مردم سراسر ایران عزیز باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار