مدیرکل آموزش و پرورش البرز خبر داد:

۱۴ معلم البرزی به مرحله کشوری جلوه های ویژه راه یافتند

کرج(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد که ۱۴ معلم این استان به مرحله کشوری طرح شناسایی جلوه های ویژه معلمی در زیست بوم جدید راه یافتند.

کد مطلب: ۱۱۸۰۶۲۴
لینک کوتاه کپی شد
۱۴ معلم البرزی به مرحله کشوری جلوه های ویژه راه یافتند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان البرز، سالار قاسمی گفت: ۱۴ پرونده ثبت شده البرز در زمینه طرح جلوه های ویژه معلمی توانستند با کسب ۲۰۰ امتیاز به مرحله کشوری برسند.

وی با اشاره به اینکه این تعداد از بین ۲۷۱ معلم راه یافته به مرحله استانی پس از ارزیابی پرونده ها از سوی ۲۲ داور مجرب منتخب شناخته شدند، خاطرنشان کرد: شیوه‌نامه معرفی جلوه‌های ویژه معلمی در زیست‌بوم جدید به‌ منظور اجرایی کردن بخشی از مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از عرصه تعلیم و تربیت برای اجرا در مدارس ابلاغ و اجرایی شده است.

قاسمی بیان کرد: در این شیوه نامه به تکریم مسوولیت خطیر معلمان و قدردانی از خدمات آنان و معرفی الگوهای عینی و عملی از میان خودشان توجه شده است.

وی، تدریس در فضای مجازی، ارتباط با اولیای دانش آموزان، استفاده از فناوری نوین، تشکیل جلسه برای والدین، تولید محتوای آموزشی الکترونیکی، ارتباط مستمر با گروه های آموزشی، خلاقیت آفرینی در فرآیند یادهی و یادگیری و کمک گرفتن از دانش آموزان در کلاس در قالب طرح همیار معلم و بهره مندی از کمک والدین در جریان آموزشی کلاس را از جمله محورهای طرح جلوه های ویژه معلمی در زیست بوم جدید برشمرد.

قاسمی ادامه داد: معلمان البرز همچنین با ثبت ۵ هزار و ۸۰۰ اثر در سامانه فراخوان شناسایی جلوه های ویژه معلمی وزارت آموزش و پرورش " ltms " توانستند رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص دهند.

وی یادآور شد: در سطح آموزشگاه یک هزار و ۳۳۳ معلم شناسایی شد که پس از داوری و ارزیابی جداگانه اعضای ستاد انتخاب شناسایی جلوه های ویژه معلمی مدارس، ۸۵۲ نفر با کف ۱۲۰ امتیاز دهی مدیران، معاونین، مشاوران و نماینده اولیا و مربیان مدارس انتخاب شدند.

وی راه اندازی سامانه شناسایی و معرفی معلمان، صرفه جویی در وقت و هزینه، انجام تمام مراحل و مستندات از طریق سامانه را از جمله ویژگی های این طرح مهم برای نخستین بار در فرآیند انتخاب معلمان منتخب به مناسبت هفته معلم از سوی ستادهای بزرگداشت معلم ذکر کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز افزود: در این طرح تمامی معلمان رسمی، پیمانی، آزمایشی، حق التدریس، قراردادی، خرید خدمت و بازنشستگان شاغل در واحدهای آموزشی و پرورشی اعم از دولتی، غیردولتی و مدارس خاص در هریک از دوره های تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم زیر پوشش قرار گرفت.

وی گفت: جلوه‌های ویژه‌ای که معلمان در زیست بوم کرونا از خود به نمایش گذاشتند و سختی‌هایی که در این مسیر متحمل شده‌اند برای همیشه تاریخ در ذهن مردمان این سرزمین ماندگار خواهد بود.

قاسمی تاکید کرد: فرهنگیان فداکار و فرهیخته این مرز و بوم از جمله در استان البرز از آغازین روزهای تعطیلی مدارس به علت شیوع ویروس کرونا با برنامه های منسجم آموزش را از طریق مجازی، آموزش در فضاهای آزاد، مساجد و حیاط منزل خود و همچنین توزیع بسته های یادگیری بین دانش آموزان مناطق محروم و دوردست پیگیری کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار