البوم بدرقه رونمایی شد

خبرگزاری پانا: گالری هنر جشنواره موسیقی مقاومت میزبان رونمایی ازالبوم بدرقه اثرمهدی عباسی شد.

کد مطلب: ۱۱۸۰۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا؛ در این برنامه که با حضور علیرضا پاشایی مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد ، عبد الجبار کاکایی شاعر، و محمود فلاح تهیه کننده سینما حضور داشتند، و سعید کرمی اجرای آن را بر عهده داشت نخست عبدالجبار کاکایی در جایگاه قرار گرفت و درباره هنر مقاومت توضیحاتی داد.

وی ابتدا با اشاره به جمله‌ای از گلدمن گفت: گلدمن معتقد است در خلق حماسه باشکوه 2 نفر نقش دارند نخست شاعر و دوم رزمنده این هر دو باید به یک اندازه در جنگ اثرگذار باشد.

کاکایی ادامه داد: هنر جنگ در ایران نشان داد که وجود متمایزی از هنر جنگ در سراسر دنیا دارد.

درباره ادبیات دفاع و تفاوت آن با ادبیات جنگ در دنیا باید گفت تفاوت زمینه در محتواست نه در ابزار و تکنیک. در محتوای هنر جنگ در سراسر جهان موضوعات مشترکی وجود دارد اما در جنگ‌هایی که نبرد نابرابر است چون جنگ ایران شرایط اندکی متفاوت است ما در دوران جنگ مورد تجاوز قرار گرفتیم و در سراسر جهان و ادبیاتی که از سوی کشور مورد حمله واقع شده خلق می‌شود ادبیات مقاومتی نامیده می‌شود.

او ادامه داد: آنچه وجه متمایز ادبیات ماست وفاداری به میهن و پایداری در راه حفظ آن است. اما پرداختن به شهادت در حوزه عرفانی اسلامی شاید کم‌نظیر و بارزترین وجه شاخص هنری مقاومت در ایران می‌باشد.

کاکایی افزود:یکی از وجوه دیگر این هنر نکته‌ای است که اریک بوتل بدان اشاره کرده است: من در شعر ایران و در رفتار کلامی مردمان این سرزمین به رفتاری متمایز برخوردم و آن دریغ بر نمردن و کشته شدن است. این دریغ آمیخته به اندوه است، اندوهی که پشتوانه معرفتی آن عشق به میهن است.

در ادامه این مراسم مهدی عباسی خواننده آلبوم بدرقه ضمن تشکر از تمامی حاضران و اساتیدی که در این رونمایی حضور داشتند، گفت: از محمود فلاح عزیز تشکر می‌کنم علی‌رغم کهولت سن خود را به این مراسم رساند تهیه کننده توانمندی که نامش با مختارنامه جاودانه شد.

او همچنین از مجید هاشمی یاد کرد و گفت: مجید هاشمی در سراسر زندگی همفکر و مشاور من بوده است و از این سو لازم می‌دانم از او یاد کنم.

او در انتها از خانم ایران‌نژاد تشکر کرد که برای انتشار آلبوم او سرمایه‌گذاری کرده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار