رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس دهم در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

«سرداران دیپلماسی» را تخریب نکنید

جعفرزاده: نباید بر طبلی که همنوا با دشمنان است کوبید/باید یک صدا از ایران خارج شود/ باید تیم دیپلماسی تشویق شود/مقامات عالی نظام بر مذاکرات نظارت دارند

تهران (پانا) - رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس دهم ضمن انتقاد از تخریب‌ها و تهمت‌ها علیه تیم دیپلماسی کشورمان در مذاکرات وین تاکید کرد وقتی مذاکرات در سطح بین‌المللی و خارج از ایران برگزار می‌شود، قطعا بدون اذن رهبری و بالاترین مقامات این کشور نیست.

کد مطلب: ۱۱۷۹۶۹۸
لینک کوتاه کپی شد
«سرداران دیپلماسی» را تخریب نکنید

«این روزها و در حالی که فرزندان این آب و خاک سخت در تلاشند تا از فرصتی که به یمن مقاومت همه‌جانبه ملت بزرگ ایران به دست آمده، برای رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران بهره گیرند، اقلیتی کوچک ولی پرهیاهو، غافل از اینکه در یک بزنگاه تاریخی بر علیه خواست و منافع ملت قدم برمی‌دارند، هرآنچه در توان دارند را برای هدف قراردادن نمایندگان ایران در رویارویی دیپلماتیک وین، به میدان آورده‌اند؛ از پخش مستندنماهای سریالی و نمایش نخ‌نمای رسانه‌ای «درز» اطلاعات تحریف‌شده و غلط گرفته تا توهین، تخریب و بهتان به اعضای تیمی که رهبر معظم و فرزانه انقلاب آنان را «صادق»، «امین» و «بچه‌های انقلاب» خوانده‌اند. جریانی که در هفته‌های گذشته و همزمان با گفت‌وگوها در وین، هر شب نمایندگان این مرز و بوم را هدف حمله‌های بی‌امان و ناجوانمردانه قرار داده، با «گاندو» تیم مذاکره‌کننده را جمعی نفوذی و ساده‌لوح می‌خواند، با «فروشنده» آنان را انشاءبنویس اندیشکده‌ای خارجی به تصویر می‌کشد و در «قرارداد 1919» آنان را با دولتمردان خائن قاجار مقایسه می‌کند؛ وهمه با هزینه‌های میلیاردی از جیب ملت تحت فشار و نجیب ایران.»

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی درباره تشدید این اقدامات تخریبی، بهتان‌ها و تهمت‌های رسانه‌ای علیه وزارت امور خارجه و تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران در وین، به پانا گفت: «وقتی مذاکرات در سطح بین‌المللی و خارج از ایران برگزار می‌شود، قطعا بدون اذن رهبری و بالاترین مقامات این کشور نیست. یعنی هیچ قوه‌ای نمی‌تواند راسا در مورد منافع ملی مطابق با قانون اساسی اقدام کند.»

این فعال سیاسی ادامه داد: «اکنون سرداران دیپلماسی در حال مذاکره در وین با استفاده از تجاربی هستند که از مذاکرات گذشته به دست آورده‌اند. نکته تاسف‌برانگیز اینکه عده‌ای در داخل بر طبلی می‌کوبند و متاسفانه شبکه پرس تی‌وی، که انگار همنوایی با دشمنان ما دارند.»

وی تاکید کرد: «من فکر می‌کنم یک مجموعه نفوذی در داخل کشور اصلا به دنبال بهبود اوضاع نیست. شرایط اقتصادی مردم ضعیف است و ما نیاز به این داریم که سرمایه‌های اجتماعی به ما برگردد و مردم در انتخاباتی که پیش رو داریم به مانند انتخابات گذشته حضور فعال داشته باشند.»

این نماینده سابق مجلس گفت: «یک صدا باید از ایران خارج شود، باید تیم دیپلماسی باید مورد تشویق قرار بگیرد. اگر تخریب تیم دیپلماسی صورت بگیرد اصلا روحیه‌ این تیم به شدت تضعیف خواهد شد. عملکرد صداوسیما همسو با تاکیدات و منویات مقام معظم رهبری نیست و مطمئنم نظر رهبری بر چنین چیزی نیست. اگر این تیم با نظر رهبری رفته‌اند باید حمایت شوند، اگر غیر از این است باید جمع کنند و برگردند. اما قطعا وقتی این مذاکرات ادامه پیدا کرده است، نشان می‌دهد که شورای عالی امنیت ملی و نهادهای نظارتی و مقام معظم رهبری بر روی آن نظارت دارند. بنابراین هر چیز دیگری که در این کنار گفته شود جز تخریب پایه‌های نظام هیچ منفعت دیگری برای کشور ندارد و حرکتی برخلاف منافع نظام و انقلاب است.

جعفرزاده ایمن‌آبادی افزود: «این اقدامات در تخریب تیم دیپلماسی حتی می‌تواند آگاهانه نیز باشد. حال آگاهانه یا ناآگاهانه باید جلوی آن گرفته شود. دلسوزان نظام، روسای قوا و ارکان دیگر باید جلوی این تخریب‌ها را بگیرند، تذکر داده شود و برخورد کنند. هیچ وقت این‌ها دلسوزتر از رهبر انقلاب نیستند. این‌ها طوری القا می‌کنند که انگار رهبری مخالف است اما نمی‌شود گفت در کشوری رهبری مخالف است اما یک تیمی در بیرون در حال مذاکره هستند.»

وی در پایان تاکید کرد: «برای نجات مردم از عرصه تنگنای اقتصادی یک روز هم یک روز است و هیچ ربطی به هیچ داستان دیگری نباید پیدا کند. هر چه سریع‌تر باید همه مشکلات و مسائل را حل کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار