مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

کلاس‌های جمع بندی کنکور در سراسر استان برگزار می شود

بوشهر(پانا)_ مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت با هدف ارتقاء رتبه استان در کنکور سراسری 1400، کلاس‌های جمع بندی کنکور در سراسر استان برگزار می شود.

کد مطلب: ۱۱۷۹۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد
کلاس‌های جمع بندی کنکور در سراسر استان برگزار می شود

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، علیمراد کرمی در نشست غیر حضوری با معاونین آموزشی ادارات آموزش‌ و پرورش شهرستان‌ها و مناطق با اشاره به شرایط خاص کرونایی در سال تحصیلی1400-1399 اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری، به اجبار آموزش‌های حضوری تعطیل شد و آموزش‌ها به شیوه مجازی ادامه یافت.

وی افزود: اگر چه آموزش در فضای مجازی با محدودیت‌ها و سختی‌هایی همراه است، اما با تلاش معلمان کوشای سراسر استان، شاهد موفقیت‌های خوبی در حوزه آموزش مجازی بوده‌ایم.

کرمی با اشاره به برگزاری اجلاسیه غیرحضوری وزرای آموزش و پرورش کشورهای عضو یونسکو عنوان کرد: در این اجلاسیه بر سه مساله هیچ چیزی جایگزین مدرسه و آموزش حضوری نیست، هیچ عاملی نمی‌تواند جایگزین معلم شود و با انعطاف پذیری و بهره‌جویی در آموزش‌های نوآورورانه تاکید شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: با وجود اینکه از اسفند سال 98 از ظرفیت فضای مجازی و شاد استفاده کردیم و اجازه تعطیلی آموزش داده نشد، اما همگی به این نتیجه رسیده‌ایم که آموزش غیرحضوری نمی‌تواند جایگزین معلم و مدرسه شوند و فقط نقش مکمل دارند.

وی با بیان اینکه اگر چه آموزش مجازی نمی تواند شرایط آموزش حضوری را فراهم کند، گفت: ما باید به اطمینان برسیم که آموزش‌های ارائه شده در فضای مجازی از کیفیت لازم برخوردار هستند.

کرمی در خصوص شیوه برگزاری آزمون‌های پایانی ترم دوم عنوان کرد: با توجه به شرایط کرونایی جامعه، تاکنون تصمیم بر برگزاری آزمون های پایه های نهم و دوازدهم به شیوه حضوری و سایر پایه ها به شیوه غیرحضوری گرفته شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به اهمیت توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی اشاره کرد و افزود: اگر چه استان بوشهر در خصوص این مهم، وضعیت نسبتاً خوبی در کشور دارد اما اهداف ترسیم شده محقق نشده است و باید تلاش کنیم تا رشته‌های فنی و حرفه ای و کاردانش و رشته ریاضی و فیزیک را توسعه بیشتری داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ارتقا چهار رتبه‌ای استان در کنکور سراسری سال 99 را ناشی از تلاش فرهنگیان سراسر استان و همکاری خانواده‌ها دانست و اظهار کرد: باید برای بهبود وضعیت استان در کنکور سراسری 1400 برنامه ریزی خوبی داشته باشیم.

کرمی ادامه داد: در این راستا کلاس های کنکور در جنوب استان در حال برگزاری است و تلاش می‌کنیم که کلا‌س‌های جمع‌بندی کنکور در سراسر استان برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار