جلسه ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش در تالار معلم تبریز برگزار شد

تبریز(پانا) - جلسه استانی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در تالار معلم تبریز با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان و مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۷۹۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد
جلسه ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش در تالار معلم تبریز برگزار شد

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت:برابر ارزیابی های ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش؛ دستگاه تعلیم و تربیت آذربایجان شرقی یکی از استانهای پیشتاز در این زمینه است.

وی افزود: دستگاه تعلیم و تربیت و نهاد حوزه علمیه مشترکا متولی پرورش آینده سازان ایران اسلامی هستند و ما با تمام توان و ظرفیتها ای دستگاه تا به امروز در این زمینه همکاری کرده و باز هم این همکاریها را ادامه خواهیم کرد.

جعفر پاشایی خاطر نشان کرد: در بحث برنامه ریزی، علی رغم تمامی محدودیتهای منابع مالی کارهای بزرگی صورت گرفته و در حال انجام است.

وی افزود: ضرورت دارد اقدامات تخصصی با برنامه ریزی تخصصی انجام گیرد مانند، بررسی محتوی دروس برای کنکور، ایجاد مراکز معارف اسلامی با کیفیت و دروس مدارس صدرا .

پاشایی اظهار داشت:برای ایجاد مدارس علوم دینی با خیرین مدرسه ساز آماده هستیم.

پاشایی در پایان گفت: اگر بخواهیم تاثیر گذار باشیم و نتیجه خوب ارائه دهیم، باید برنامه ریزی خوبی داشته باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در ادامه جلسه با اشاره به اینکه شکل گیری ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش به سال۱۳۸۵ باز می گردد و این قدمت همکاری ۱۵ ساله است گفت: تبلیغ دینی، اقامه نماز، جذب سرباز طلبه و ... از اهم برنامه های همکاری مشترک است.

وی افزود: رویکرد دو دستگاه، تربیت انسانهای مومن و متعهد در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

طاهر علمی جذب سرباز طلبه را یکی از برنامه های آموزش و پرورش خواند و گفت: از سال۹۶ تاکنون حدود ۲۰۰ طلبه سرباز جذب مجموعه شده اند.

رییس دفتر نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: تجمیع مدارس معارف جز برنامه ها باشد و توسعه معارف در مناطق مرزی مورد توجه است اما نباید در مرکز غفلت شود

عاشور اکرمی معاون آموزش متوسطه با بیان اینکهصدار مدارس وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است و از از حوزه های علمیه برای بهبود کیفیت برنامه های مدارس صدرا کمک می گیرند گفت: این مدارس باید در اولویت برنامه های حوزه های علمیه استان قرار گیرند تا دانش آموزان به تحصیل در این مدارس ترغیب شوند.

وی به مشکلات این زمینه اشاره کرد و افزود: تراکم دانش آموز در استان ۳ درصد بیشتر از میانگین کشوری است و فضای فیزیکی مناسب و مستقل نداریم.

اکرمی افزود: پرورش نیروی انسانی متخصص آموزشی و اداری علوم و معارف اسلامی در دانشگاه مورد انتظار است.

مطهری مدیر حوزه های علمیه استان گفت:مدارس صدرا توسط آیت الله کاشانی تاسیس شد و فقط در تهران مجوز داشتند و بعد به مناطق سنی نشین کاملا بصورت رایگان گسترش داده شد تا جوانان و نوجوانان شیعه معارف دینی را درست یاد بگیرند و در دفاع از شیعه کم نیاورند.

وی افزود: بعدها این رشته یکی از رشته های تحصیلی شد و با پشتیبانی سازمان تبلیغات مدارس صدرا ایجاد شد.

مطهری از اهداف ساخت مدارس گفت: هدف این مدارس آماده کردن ورودی نیروهای حوزه های علمیه است.افراد نخبه هم از نظر علمی و هم از نظر معارفی باید پرورش یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطهری اظهار کرد: حوزه علمیه نیز همراه آموزش و پرورش آماده ارائه خدمات نرم افزاری به دانش آموزان این مدارس خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار