طی هشت سال چندین هزار خانه گلستانی نورانی شد

گلستان(پانا)-تکمیل زیرساخت‌های توزیع برق و بهبود خدمات رسانی، از اولویت‌های شرکت توزیع نیروی برق گلستان در هشت سال اخیر بود که در نتیجه آن با اختصاص چهار هزار میلیارد ریال اعتبار اقدامات قابل توجهی از جمله افزایش ۱۴۰ هزار و ۷۰۰ خانوار به تعداد مشترکان برق استان انجام شد.

کد مطلب: ۱۱۷۹۰۸۲
لینک کوتاه کپی شد
طی هشت سال چندین هزار خانه گلستانی نورانی شد

به گزارش ایرنا؛ گسترش طول و وسعت ۲۰ هزار و ۴۳۸ کیلومتر مربعی گلستان در کنار سایه محرومیت در برخی مناطق به خصوص شرق گلستان، موجب شده بود بخشی از روستانشینان استان برای تامین روشنایی خانه های خود به زحمت فراوان افتاده و با ابتدایی ترین وسایل، نور مورد نیاز خود را تامین کنند.

به گفته علی‌اکبر نصیری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان تا قبل از شروع فعالیت دولت یازدهم ۴۸۵ هزار و ۷۱ مشترک خانگی برق در استان وجود داشت که این عدد در حال حاضر با رشد ۲۹ درصدی به ۶۲۵ هزار و ۷۷۱ مشترک رسیده است.

به گفته وی درسایه اقدامات و تلاش‌های انجام شده از سال ۹۲ تاکنون همه شهرها و روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان در گسترده این استان از روشنایی دائمی برق برخوردارند.

نصیری گفت که بخش عمده فعالیت شرکت توزیع برق گلستان در هشت سال گذشته افزایش مشترکان خانگی، طول شبکه فشار ضعیف و متوسط، تعداد ترانس‌های برق، اصلاح و به‌سازی شبکه توزیع (جایگزین کردن کابل‌های خودنگهدار به جای سیم) و نصب چراغروشنایی با هدف ساماندهی و توسعه دسترسی بهتر شهروندان به انرژی برق بود.

وی افزود: با همه خدمات انجام شده هنوز تقاضاهایی برای دریافت انشعاب جدید برق در مناطق شهری گلستان بویژه ساکنان غرب وشرق گرگان و گنبدکاووس وجود دارد.

وی بابیان اینکه همه هزار و ۳۶ روستای گلستان به شبکه برق دسترسی دارند ادامه داد: با توجه به افزایش حریم روستاها به دلیل ساخت و سازهای جدید و هزینه بالای جابجایی شبکه که باید فرد متقاضای پرداخت کند، تعداد قابل توجهی از روستاییان به دلیل نداشتن توانمالی در نوبت دریافت انشعاب جدید قرار دارند.

ایجاد ۲ هزار و ۵۵۸ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و متوسط

با وجود اقدامات انجام شده از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا سال ۹۲، طول شبکه برق فشار ضعیف و متوسط در گلستان به ترتیب ۶هزار و ۶۸۱ کیلومتر و ۶ هزار و ۷۷۳ کیلومتر بود که به گفته نصیری، در طول هشت سال گذشته ۲ هزار و ۵۵۸ کیلومتر به طول این شبکه‌ها اضافه شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان اظهار داشت: هم اینک طول شبکه فشار ضعیف و متوسط برق استان با حدود ۲۰ درصدافزایش به ۱۶ هزار و ۴۲۶ کیلومتر رسیده است.

نصیری، تثبیت ولتاژ و جلوگیری از افت آن، محافظت از شبکه‌های برق در مقابل اتصال کوتاه، رعد و برق و نوسانات لحظه‌ای را از دیگربرنامه‌های انجام شده شرکت توزیع برق گلستان برای ارتقای کیفیت خدمات دانست و گفت: در طول هشت سال گذشته ۶ هزار و ۱۸۵دستگاه ترانس برق در استان نصب شد.

وی افزود: تعداد دستگاه‌های ترانس شبکه توزیع برق گلستان با رشد ۴۵ درصدی از ۱۳ هزار و ۵۶۴ مورد در سال ۹۲ به ۱۹ هزار و۷۴۹ مورد رسیده است.

نصیری یادآور شد: سال گذشته ۱۱۰ دستگاه ترانس در ۱۴ شهرستان گلستان نصب شد که امسال با توجه به مشکلات افت ولتاژ مناطق مختلف روستایی و شهری، نصب تعداد بیشتری از این ترانس ها در دستور کار قرار دارد.

اجرای ۲۱۱ کیلومتر پروژه اصلاح و به‌سازی شبکه توزیع برق

با اجرای پروژه اصلاح و به‌سازی شبکه توزیع برق (جایگزین کردن کابل‌های خودنگهدار به جای سیم)، اتلاف انرژی برق حدود ۵۰ درصددر شبکه فشار ضعیف کاهش می‌یابد و در نتیجه از ورود میلیون‌ها تن آلاینده ناشی از مصرف سوخت‌های جایگزین (گازوئیل و مازوت) به فضا جلوگیری می‌شود.

به‌سازی شبکه‌های فرسوده، جلوگیری از سرقت، کاهش اتلاف انرژی، افزایش قابلیت اطمینان شبکه، کاهش مخاطرات برق گرفتگی،استانداردسازی شبکه و کمک به بهبود مبلمان شهری، کاهش خاموشی‌ها، افت ولتاژ و نوسان و تلفات انرژی برق از مهمترین اهداف شرکت توزیع نیروی برق گلستان برای تبدیل شبکه‌های سیم مسی به کابل خود نگهدار است.

کابل‌های خودنگهدار برق در برابر نفوذ آب عایق هستند و از این رو بسیاری از حوادث در شبکه‌های برق به حداقل می‌رسد و خاموشی‌هابطور چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

طبق اعلام شرکت توزیع برق گلستان، با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب برای حل مشکل ضعف ولتاژ در روستاها، از سال ۹۷ تاکنون۲۱۱ کیلومتر پروژه اصلاح و به‌سازی شبکه برق در استان اجرا شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان، بر اساس برنامه قرار است سالانه هزار و ۳۰۰ کیلومتر از شبکه برق استان اصلاح وبه‌سازی ‌شود.

نصیری افزود: از سال ۹۲ تاکنون ۲۵ هزار و ۹۱۲ تیر چراغ برق برای کمک به بهبود وضعیت روشنایی معابر سطح شهرها و روستایاستان نصب شده است.

استان گلستان ۱.۹ میلیون نفر جمعیت دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار