طنازی‌های یکی از بازیگران «ملکه گدایان»

تهران (پانا) - یکی از مهمترین دلایل دیده شدن بازی بازیگران همکاری آنها با یکدیگر در فیلم‌ها و سریال‌هاست. آنچه اهمیت دارد بده بستان نقش در یک اثر نمایشی در طول ساخت و بعد پخش آن است که بسیار مهم است.

کد مطلب: ۱۱۷۸۷۳۵
لینک کوتاه کپی شد
طنازی‌های یکی از بازیگران «ملکه گدایان»

به گزارش خبرآنلاین، دست اندرکاران سینمای ایران از ابتدای ظهور سینمای نیمه صنعتی به دنبال آن بودند تا بازیگرانی را کشف کنند که به عنوان بازیگران نقش اول بتواند مخاطب را برای تماشای اثر چه در سینما و چه در تلویزیون جلب کند. از سویی دیگرعلاقمندان به بازیگری و کسانی که دوست داشتند در سینما به عنوان بازیگر دیده شوند نیز هدف نهایی خود را حضور به عنوان یک نقش اول درنظر می‌گرفتند.
به صورت طبیعی نیز این اتفاق کاملا قابل قبول است زیرا بازیگر نقش اول نه تنها دستمزد بیشتری می‌گیرد بلکه مشهورتر و شناخته شده تر از سایر کارکترها می‌شود.
اما نکته‌ای که کمتر به آن توجه می‌شد حضور بازیگری بود که در کنار بازیگر نقش اصلی بتواند روند اصلی داستان را پیش ببرد و حتی به نقش آفریتی شخصیت اول کمک کند. به همین دلیل بازی در چنین نقش هایی تبحر زیادی می‌طلبد زیرا بازیگر نقش مکمل ایفاگر ویژگی‌هایی است که هرچند شاید در حد تیپ باقی بماند و عمق زیادی نداشته باشد اما قطعا نبود آن به ضعف بازی شخصیت اصلی و کلیت اثر خواهد انجامید. امروزه در سینمای جهان بازیگران نقش مکمل به اندازه‌ای مهم شده‌اند که حتی گاهی مشهورتر، به نام تر و باتکنیک تر از بازیگران نقش اصلی شده‌اند اما همچنان این نظریه که بازیگری که حضور در نقش مکل را قبول می‌کند عاشق حقیقت سینما است را نمی‌توان پنهان کرد. یکی از بازیگرانی که در سال‌های اخیر باحضور در نقش های مکمل، خوش درخشیده «علی اوجی» است. اوجی که در خارج از یک اثر نمایشی نقش‌هایی همچون مجری طرح، تهیه کننده، مجری و دستی در موسیقی را نیز بر عهده داشته گاهی به عنوان بازیگر نیز در آثار نمایشی دیده می‌شود. اما حضور او در آثار مختلف از جمله سریال «ملکه گدایان» با نقش هایی که ایفا می‌کند نشان از این ندارد که او مشتاق دیده شدن است بلکه بازیگری را برای خود یک تجربه شخصی می داند و تلاش دارد باحضورش کمکی به ارتقاء کیفیت اثر کند. به طور مثال، حضور او در سریال« ملکه گدایان» موجب شده تا درام و پیرنگ‌های قصه پررنگ تر دیده شود و طبیعی است که عدم حضور او باعث می‌شد تا کمی از جذابیت اثر کم شود. شوخ طبعی‌ها و طنازی‌هایی که او در بسیاری از سکانس‌های پرالتهاب سریال ایفا می‌کند موجب می‌شود تا درون مایه و تم سکانس متعادل شود و همین مساله باعث شده تا نوع بازی او در طول سریال حتی در صحنه‌هایی که حضور ندارد نیز جاری باشد. اوجی به خوبی در زمان انتخاب نقش‌ها، شخصیتی را برمی‌گزیند که به ویژگی‌های اصلی خود نزدیک تر باشد و ویژگی‌های کارکتر را از فیلتر خود عبور می‌دهند و همین امر نشان می‌دهد که برای او کیفیت مهم است نه کمیت. با این توصیف تمامی کسانی که در سینما فعالیت می‌کنند باید به چنین بازیگرانی به عنوان یک مهره اصلی اهمیت بدهند و در بیرون از سینما نیز این مساله کاملا تبیین شود که همه بازیگری در سینما به نقش اول ختم نمی شود و نقش‌هایی وجود دارند که بدون آنها نقش‌های اصلی به خوبی دیده و پرداخته نمی‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار