مشکلات صنعت نوغان داری در خراسان شمالی

بجنورد(پانا) - رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی از جمله مشکلات پیش روی این صنعت را تعرفه پایین واردات ابریشم و اشباع بازار نخ و همچنین نقص زنجیره ارزش ابریشم برشمرد و گفت فرآیند سنتی تولید پیله ابریشم در سطح استان از دیگر مشکلات این صنعت است.

کد مطلب: ۱۱۷۷۸۶۵
لینک کوتاه کپی شد
مشکلات صنعت نوغان داری در خراسان شمالی

به گزارش اداره کل کمیته امداد خراسان شمالی، مجید الهی راد اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۴۸ نفر از خانواده‌های مددجوی تحت حمایت این نهاد با ۲۹۶ جعبه نوغان در این صنعت فعالیت دارند، این در حالی است که این صنعت در استان با مشکلات عدیده‌ای روبرو است، بنابراین برگزاری این رویداد می‌تواند به بررسی مشکلات و حل آن کمک ویژه‌ای کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: ۱۴۸ نفر از خانواده‌های مددجوی تحت حمایت این نهاد با ۲۹۶ جعبه نوغان در این صنعت فعالیت دارند؛ این در حالی است که این صنعت در استان با مشکلات عدیده‌ای روبرو است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی با تأکید بر همکاری نهادها و سازمان‌ها به‌منظور حمایت از این صنعت پردرآمد بیان کرد: با حمایت از نوغانداری زمینه افزایش اشتغال تعداد بیشتری از خانواده‌های محروم استان فراهم می‌شود.

الهی راد با تأکید در جهت همفکری و ایده یابی در حوزه رفع موانع تولید نخ ابریشم، گفت: این اقدام باعث افزایش سهم مددجویان در اشتغال به نوغانداری می‌شود.

وی همچنین نسبت به پشتیبانی از نوغانداری و مشاغل مرتبط از طریق بازاریابی اصولی این محصول ارزشمند اشاره و تصریح کرد: ایجاد درگاه‌های مطمئن فروش به‌منظور تکمیل زنجیره ارزش ابریشم باید موردتوجه قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار