با هدف حفظ جنگل ها؛

1400 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در مناطق روستایی وعشایری کهگیلویه و بویراحمد به صورت رایگان نصب شد

یاسوج (پانا) - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد با هدف حفظ جنگل ها و جلوگیری از قطع درختان، 1400 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در مناطق روستایی و عشایری کهگیلویه و بویراحمد به صورت رایگان نصب شد.

کد مطلب: ۱۱۷۷۳۶۲
لینک کوتاه کپی شد
1400 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در مناطق روستایی وعشایری کهگیلویه و بویراحمد به صورت رایگان نصب شد

به گزارش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد، غلامحسین حکمتیان‌اصل اظهار کرد: بعضی از روستا‌ها و مناطق عشایری استان به خاطر برخی شرایط از جمله سخت گذر بودن گازرسانی نشده است، این امر ساکنان را برای تامین سوخت با مشکل مواجه کرده و همین امر موجب قطع درختان جنگلی در این مناطق می‌شود.
حکمتیان‌اصل افزود: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد برای حفظ جنگل‌ها و خدمات رسانی به مردم در مناطق سخت گذر و محروم استان آبگرمکن‌های خورشیدی نصب کرده است.
وی بیان کرد: در سال گذشته ۴۷۶ دستگاه آبگرمکن خورشیدی با هزینه ۴۰ میلیارد ریال خریداری و به صورت رایگان در مناطق بدون گاز رسانی استان، واقع در مناطق جنگلی استان نصب راه اندازی شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تاکنون هزار و ۴۲۶ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در مناطق روستایی و عشایری کمتر برخودار بدون گاز استان نصب شد گفت: با نصب این تعداد دستگاه علاوه بر خدمات رسانی به مردم و محرومیت زدایی در مناطق محروم و جلوگیری از مهاجرت روستائیان و عشایر به شهرها، باعث شده میزان تخریب جنگل‌ها در این مناطق ۶۰ درصد کاهش یابد.

وی افزود: نصب آبگرمکن‌های خورشیدی رایگان در مناطق روستایی و عشایری بدون گازرسانی استان همچنان ادامه دارد.

حکمتیان‌اصل از مردم استان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب جنگل و عرصه‌های منابع طبیعی با اطلاع رسانی از طریق شماره تلفن گویای ۱۵۰۴ اداره کل منابع طبیعی در حفظ جنگل‌های استان مشارکت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار