ثبت‌نام 8407 داوطلب انتخابات شوراهای روستا در کرمانشاه

کرمانشاه(پانا)- سخنگو و دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه ضمن اعلام آمار تجمیعی در پایان ثبت نام از داوطلبان شوراهای روستا و تیره های عشایر اعلام کرد ثبت نام 8407 نفر برای رقابت درانتخابات 1777 شورای روستا و تیره عشایری استان قطعی شده است که از این تعداد 494 نفر زن و 7913 مرد هستند.

کد مطلب: ۱۱۷۷۳۱۵
لینک کوتاه کپی شد
ثبت‌نام 8407 داوطلب انتخابات شوراهای روستا در کرمانشاه

جلیل بالایی عنوان کرد: مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت، ارکان مهم در انتخابات هستند و مجریان ضمن صیانت از آرای مردم به عنوان حق الناس با رعایت اصل بی طرفی زمینه برگزاری انتخاباتی باشکوه را فراهم خواهند کرد.

وی با اشاره به پایان یافتن مهلت بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای شهرها گفت: از مجموع یک هزار و 110 نفر داوطلب انتخابات شورای شهرهای استان، 36 نفر انصراف دادند و 94 درصد داوطلبان نیز معادل یک هزار و 10 نفر در هیأت های اجرایی تایید صلاحیت شدند.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه تأکید کرد: هیات های نظارت از امروز به مدت ۱۴ روز فرصت دارند تا روند تایید و رد صلاحیت نامزدها را بررسی و در نهایت روز هشتم اردیبهشت ماه نتیجه نهایی را به نامزدها اعلام کنند تا لیست نهایی برای کسب 182 کرسی شوراهای 34 شهر استان مشخص شود.

وی در ادامه به تشریح گزارش ثبت نام شوراهای روستا و تیره های عشایرپرداخت و افزود: امسال برای اولین بار انتخابات شوراهای تیره های عشایری را هم داریم، چرا که تیره های عشایری بزرگ مانند یک روستای سیار هستند و این حق برای آنها محفوظ است که بخواهند شورا داشته باشند.

جلیل بالایی تأکید کرد: بر اساس آمار ارائه شده در حال حاضر 14 هزار خانوار عشایری با جمعیت 80 هزار نفر در سطح استان داریم که شامل 180 تیره هستند و امسال شرایط برگزاری انتخابات برای شوراهای این تیره های عشایر نیز فراهم شده است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه با بیان اینکه شوراهای اسلامی روستا نماد پارلمان محلی هستند، خاطرنشان ساخت: منتخبین مردم در شوراهای روستا بی ادعا، زحمتکش و سخت کوش هستند که برای توسعه روستا با همکاری اهالی خدمتی بی منت ارائه می دهند.

وی ضمن اشاره به افزایش آمار 2 درصدی حضور بانوان در انتخابات شوراهای روستا و عشایر گفت: 81 درصد از داوطلبان سابقه عضویت قبلی ندارند و عموماً از جوانان تحصیلکرده هستند به گونه ای 72 درصد داوطلبان زیر 50 سال سن دارند.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه اعلام کرد: بر اساس تصمیم وزارت کشور انتخابات شورای اسلامی شهر کرمانشاه همزمان با هشت کلانشهر دیگر به صورت کاملا الکترونیک برگزار می شود.

این استان ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار