سیفی در گفتوگو با پانا:
هرچه از آموزش حضوری فاصله بگیریم کیفیت آموزش پایین میآید
۳۷ درصد دانشآموزان عشایری از طریق بسته آموزشی و خودآموز به تحصیل خود ادامه دادند/بحران شیوع کرونا باعث شده اهداف از پیش تعیین شده در برنامه درسی محقق نشود
تهران (پانا) - مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزشوپرورش نحوه فعالیت مدارس عشایر در شرایط کرونایی کنونی را تشریح کرد و گفت که غالبا دانشآموزان به صورت حضوری در کلاس درس حاضر شدند.
محمدرضا سیفی در گفتوگو با پانا درباره نحوه فعالیت مدارس عشایر در شرایط کنونی اظهار کرد: «فعالیت مدارس عشایری با توجه به ۲ فاکتور دور بودن از کانون شیوع کرونا و پراکندگی مدارس عشایری همچنین تعداد کم دانشآموزان غالبا دائر بود و دانشآموزان به صورت حضوری در کلاس درس حاضر میشدند.»
وی افزود: «۴۸ درصد دانشآموزان عشایری مانند سایر دانشآموزان به صورت غیرحضوری از طریق شبکه شاد و درسنامههای خودآموز آموزش میبینند. آموزش در مدارس عشایر حضوری است اما این موضوع به مدارس شبانه روزی، هنرستانها و مدارس متوسطه نیز برمیگردد که تابع قانون است .»
سیفی تعداد مدارس متوسطه اول را ۶۷۳ مدرسه و تعداد مدارس متوسطه دوم را ۲۸۰ مدرسه عشایری اعلام کرد و ادامه داد: «حدود ۳ هزار کلاس درس از ۱۳ هزار کلاس درس، متوسطه هستند که تابع قوانین ستاد مبارزه با کرونا استان خود فعالیت میکنند.»
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزشوپرورش با بیان اینکه ۳۷ درصد دانشآموزان عشایری از طریق بسته آموزشی و خودآموز به تحصیل خود ادامه دادند تصریح کرد: «موارد عدم دسترسی به اینترنت و شبکه شاد را در دوران کرونا داشتیم؛ ۳۵ درصد دانشآموزان به دلیل نداشتن شبکه تجهیزات و ۳۷ درصد دانشآموزان به دلیل نبود زیرساخت به آموزش دسترسی نداشتند.»
سیفی با تاکید براینکه هرچه از آموزش حضوری فاصله بگیریم کیفیت آموزش پایین میآید اظهار امیدواری کرد شرایط به گونه ای باشد که مدارس داخل شهر نیز دایر باشند. وی افزود: «بحران شیوع کرونا باعث شده اهداف از پیش تعیین شده در برنامه درسی محقق نشود که مهم ترین اقدام مثبت در مناطق محروم و لازم التوجه تولید درسنامه خودآموز از سوی معلمان، راهبران آموزشی تربیتی و گروههای آموزشی همچنین توزیع آنان در بین دانشآموزان از سوی راهبران بود.»
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزشوپرورش یکی از تبعات دیگر ویروس کرونا را برای آموزش و پرورش کم توجهی به برنامههای پرورشی و تربیتی دانست و گفت که در دوره ایتدایی تغییر مسیر داستان نویسی در تعطیلات نوروز مفید بود و به اهداف ساحتهای تربیتی سند تحول بنیادین کمک کرد.»
ارسال دیدگاه