مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

احکام افزایش مستمری پس فردا صادر می‌شود

افزایش مستمری حداقل بگیران به بیش از ۴ میلیون تومان

تهران (پانا)- مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، گفت احکام افزایش مستمری سال ۱۴۰۰ تا فردا نهایی و از پس فردا صادر می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۷۴۸۳۷
لینک کوتاه کپی شد
احکام افزایش مستمری پس فردا صادر می‌شود

به گزارش ایلنا، مصطفی سالاری در نشست خبری عصر امروز (شنبه/۱۴ فروردین) گفت: «سال گذشته در مرداد ماه سازمان تامین اجتماعی اولین مرحله متناسب‌سازی را اجرا کرد و صندوق‌های دیگر هم آن را از مهر ماه. به همین دلیل تفاوت‌هایی در حقوق بازنشستگان پدیدار شد. در یک نمونه تفاوت حقوق اسفند ۹۸ بازنشستگان کشوری به فرودین ۱۴۰۰ آن‌ها، ۱۳۰ درصد اختلاف دارد. به همین دلیل سازمان تامین اجتماعی بر آن شد که از طریق متناسب‌سازی مرحله‌ی دوم و ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی این فاصله را جبران کند.»

وی افزود: «با افزایش حقوق بازنشستگان از ناحیه متناسب‌سازی و ماده ۹۶ سازمان این اختلاف را جبران کرد؛ به نحوی که سازمان در فرودین ۹۹ ماهانه، ۶۶۰۰ میلیارد تومان مستمری می‌پردازخت اما در فرودین ۱۴۰۰ این عدد به ۱۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد که نشان از افزایش ۱۳۰ درصدی دارد. در نتیجه مستمری یک بازنشسته با یک همسر و دو فرزند از ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در اسفند ۹۸ به ۴ میلیون و ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان در اسفند می‌رسد.»

سالاری افزود: «با تمام توان سعی می‌کنیم ۸۹ هزار میلیارد تومان رد دیون دولت را به نقدینگی تبدیل کنیم تا در ماه‌های آینده از بابت اجرای متناسب‌سازی مشکل نداشته باشیم.»

به گفته‌ی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی که از بابت متناسب‌سازی اسفند ماه به بازنشستگان پرداخت شده است، ارتباطی با سال جددی ندارد و از هیچ بازنشسته‌ای کسر نمی‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که تکلیف افزایش مزایای مستمری چه زمانی روشن می‌شود، گفت: «این رقم در بودجه سنواتی سازمان تامین اجتماعی درج شده و مصوبه اختصاصی دارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار