سالاری: تأمین اجتماعی برای پیشبرد پروژه نسخه الکترونیک جدی است

تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از توجه و عنایت رئیس جمهوری و شوای اجرایی فناوری اطلاعات به پروژه نسخه الکترونیک و توقف انتشار دفترچه‌های کاغذی تشکر کرد و گفت: برای اجرای این کار بزرگ از موانع جدی عبور کردیم و برای تکمیل این برنامه نیز بسیار جدی هستیم و با تمام توان ادامه خواهیم داد.

کد مطلب: ۱۱۷۳۸۲۴
لینک کوتاه کپی شد
سالاری: تأمین اجتماعی برای پیشبرد پروژه نسخه الکترونیک جدی است

به گزارش سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری در جلسه بررسی طرح توقف صدور دفترچه‌های کاغذی و توسعه برنامه نسخه الکترونیک که با حضور مدیران درمان تأمین اجتماعی استانها به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: در نتیجه تلاش و کوشش فراوان مجموعه همکاران سازمان تأمین اجتماعی برنامه توقف صدور دفترچه‌های کاغذی و نسخه الکترونیک با موفقیت درحال اجرا است.

وی با بیان اینکه نسخه الکترونیک به نفع مردم و جامعه پزشکی و درمانگران کشور است، ادامه داد: نسخه الکترونیک موجب تسهیل کارها و افزایش سرعت خدمت رسانی مراکز درمانی به مردم می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اتصال سامانه نسخه الکترونیک این سازمان با سامانه HIS بیمارستانی وزارت بهداشت را مهمترین گام در حال اجرای پروژه نسخه الکترونیک برشمرد و گفت: پروژه نسخه الکترونیک به صورت پویا طراحی شده است و ایرادات احتمالی در کوتاه‌ترین زمان ممکن شناسائی و برطرف می‌شود و البته برای به صفر رسیدن امکان خطا تلاش می‌کنیم.

سالاری با بیان اینکه ارزش و اهمیت نسخه الکترونیک مشخص است، افزود: با این کار بخشی از هزینه های درمان را از دوش مردم برمی‌داریم و امکان کنترل و جلوگیری از هدر رفت منابع در حوزه درمان فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از بیمه شدگان تأمین اجتماعی از اقشار کم درآمد هستند و اگر بتوانیم با ایجاد کنترل‌های مورد نیاز و مدیریت بهینه منابع، هزینه بیماریهای مزمن و صعب‌العلاج را نزدیک به رایگان کنیم، ارزش بالایی خواهد داشت. سیستم نسخه الکترونیک به ما اجازه چنین اقداماتی را خواهد داد و مسیرهای تازه‌ای را برای کشور باز خواهد کرد.

سالاری از برنامه‌ریزی دقیق توام با جزئیات و تقسیم وظایف برای تکمیل این پروژه خبر داد و افزود: مدیران درمان استانها بازرسی‌های میدانی را انجام می‌دهند و از تمام ظرفیت‌های سازمان تأمین اجتماعی برای پیشبرد این برنامه بسیار مهم استفاده می‌شود.

وی ارسال پیامک به بیماران مبنی بر تجویز نسخه برای آنان و همچنین ایجاد اپلیکیشن موبایل و امکان دیدن نسخه بیمار و صورت حساب داروخانه در اپلیکیشن را از برنامه‌های در دست اجرا برای تکمیل پروژه نسخه الکترونیک برشمرد و گفت: وعده ما با سایر بیمه های درمانی و وزارت بهداشت این است که از اول اردیبهشت مرحله جدیدی را در نسخه الکترونیک شروع کنیم و امیدواریم در ماه‌های آینده شاهد حذف کامل نسخ کاغذی در کشور باشیم.

در این جلسه همچنین مدیران ستادی و استانی سازمان تأمین اجتماعی نیز به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در زمینه پیشبرد پروژه نسخه الکترونیک پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار