توصیه مونسان به مردم در روز طبیعت؛ برای حفظ سلامت خود در خانه بمانید

تهران (پانا) - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از مردم خواست به مانند سال گذشته به‌دلیل شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامت خود و خانواده در خانه بمانند.

کد مطلب: ۱۱۷۴۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد
توصیه مونسان به مردم در روز طبیعت؛ برای حفظ سلامت خود در خانه بمانید

علی اصغر مونسان در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت: تاریخ کهن ایران در دل خود آیین‌هایی دارد که ریشه مشترک همه آن‌ها صلح و دوستی، تقویت روابط انسان‌ها و احترام به طبیعت و محیط پیرامون زندگی انسان‌ها است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه نوشت: آیین تاریخی "سیزده به در" یکی از مواریث ناملموس کشورمان به حساب می‌آید که ریشه در دل تاریخ دارد و گوشه‌ای از فرهنگ کهن ایرانیان در پاسداشت آیین‌های نوروزی را روایت می‌کند. آیینی که گستره جغرافیایی آن محدود به ایران نیست و در کشورهای حوزه نوروز نیز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این رسم دیرینه در بین تمام ایرانیان و فارسی زبانان دنیا دارای نقاط اشتراک بسیاری است که یکی از مهمترین آن‌ها احترام به طبیعت و گردش مسئولانه در روز سیزدهم فروردین است.

مونسان در ادامه نوشت: توصیه ام این است که ایرانیان عزیز در سیزدهمین روز از نوروز امسال نیز به مانند سال گذشته به‌دلیل شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامت خود وعزیزانشان در خانه بمانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار