میترا تیموری پاسخ داد

دانش‌آموزان اتباع خارجی در چه صورت می‌توانند برای ثبت نام در هر دوره تحصیلی اقدام کنند؟

تهران (پانا) - نشست تخصصی وضعیت تحصیل کودکان مهاجر در ایران به صورت ویدئو کنفرانس با حضور میترا تیموری، معاون امور بین الملل مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور به میزبانی انجمن چهار سوق برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۷۱۹۹۳
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان اتباع خارجی در چه صورت می‌توانند برای ثبت نام در هر دوره تحصیلی اقدام کنند؟

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مدارس خارج از کشور، میترا تیموری با بیان این که طی 42 سال گذشته جمهوری اسلامی ایران همواره رفتار انسان دوستانه‌ای را با اتباع داشته است اظهار داشت: از سال 94 با صدور فرمان مترقی مقام معظم رهبری مدظله العالی، آموزش و پرورش دانش‌آموزان فاقد اوراق هویتی معتبر را صرفاً با ارائه کارت حمایت تحصیلی در مدارس خود به صورت برابر با سایر دانش آموزان پذیرا بوده و برای ثبت نام آنها هیچ مبلغی دریافت نمی‌شود.

معاون امور بین الملل مدارس خارج از کشور افزود: دانش‌آموزان در بدو ورود به مدرسه در معرض آزمون‌های تشخیصی و غربالگری قرار می گیرند که این خدمات به دانش‌آموزان اتباع نیز به صورت یکسان ارائه می شود و معاونت سلامت برای آن دسته از دانش‌آموزان اتباع واکسن‌های مورد نیاز را دریافت نکرده‌اند، خدمات بهداشتی، ازجمله تزریق واکسن انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه تمام دانش‌آموزان اتباع خارجی که دارای کارت حمایت تحصیلی باشند هیچ مشکلی برای ثبت نام در هیچ دوره تحصیلی ندارند گفت: در 9 استان کشور تراکم دانش آموزان اتباع بیشتر بوده و استان تهران بیشترین تراکم را از لحاظ دانش‌آموزان اتباع خارجی دارد.

تیموری همچنین با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش اعتبارات قابل توجهی را برای دانش‌آموزان اتباع خارجی اختصاص می دهد افزود: سیاست آموزش و پرورش در خصوص دانش‌آموزان اتباع خارجی ادغام آنها با دانش‌آموزان ایرانی بوده، در حالی که در اکثرکشورهای مهاجرپذیر، وضع اینگونه نیست و دانش‌آموزان اتباع برای تحصیل به کمپ‌های جداگانه فرستاده می‌شوند که این نشان از دید انسان دوستانه ما نسبت به اتباع خارجی دارد.

معاون امور بین الملل مدارس خارج از کشور در ادامه مشکلاتی وزارت آموزش و پرورش در خصوص آموزش اتباع خارجی با آن مواجه است پرداخت و گفت: بخشی از دانش‌آموزان اتباع از قشر حاشیه نشین و کم برخوردار هستند، لذا ما مجبوریم خدمات حمایتی بیشتری به آنها ارائه دهیم.

وی در این خصوص افزود: از دیگر مسائل مربوط به حوزه دانش آموزان اتباع، ترک تحصیل برخی از آنها و روی آوردن به مشاغل کاذب است که در خصوص کودکان کار تلاش‌های زیادی برای بازگشت آنها به تحصیل صورت گرفته است.

تیموری اظهار کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم دانش‌آموزان اتباع خارجی هستند که یا اقدام به دریافت کارت حمایت تحصیلی نکرده و یا اینکه کارت حمایت تحصیلی دریافت کرده ولی برای ثبت نام به مدارس مراجعه نکرده‌اند که لازم است والدین آنها در این خصوص همکاری بیشتری با وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور داشته باشند.

وی در پایان با بیان اینکه ما تمام تلاش خود را در وزارت آموزش و پرورش برای تهیه وسایل آموزش از راه دور دانش آموزان اتباع خارجی به کار گرفته‌ایم گفت: با توجه به اینکه تعداد زیادی از دانش‌آموزان اتباع خارجی هنوز این ابزارها را در اختیار ندارند لازم است سازمان‌های بین المللی و حتی خیرین افغانستانی در این خصوص حمایت‌های بیشتری از این دانش‌آموزان داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار