حمیدی خبر داد

ثبت نام ۱۳ میلیونی دانش‌آموزان در «طرح کوچ»

تهران (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت  وزارت آموزش و پرورش با بیان این‌که ثبت‌نام ۱۳میلیونی دانش‌آموز، نشان دهنده مطالبه عمومی این طرح است، افزود خانواده‌ها با اعلام مدارس و بدون اجبار به طرح کوچ پیوستند.

کد مطلب: ۱۱۷۱۵۶۴
لینک کوتاه کپی شد
ثبت نام ۱۳ میلیونی دانش‌آموزان در «طرح کوچ»

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مهرزاد حمیدی در همایش ورزشی و کاشت نهال «موفقیت در طرح کوچ» در بوستان پردیسان، با تاکید بر این‌که همراهی ۱۳میلیون دانش آموز نشان دهنده مطالبه عمومی برای طرح کوچ است، افزود: تاکنون خانواده‌ها بدون اجبار و الزام در این موضوع و تنها با اعلام مدارس به طرح کوچ پیوستند و این موضوع نشان می‌دهد که والدین، نگران سلامت فرزندان خود هستند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: با مطرح شدن و شیوع بیماری کرونا بالغ بر۱۳میلیون و ۲۹۰ هزار و۷۲۰ نفر دانش‌آموز با مشارکت معلمین در طرح ملی کوچ ثبت نام کردند و با کمک خانواده‌ها، طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان و ثبت وضعیت جسمانی آنها در سامانه سناد انجام شد و به پیش رفت.

وی با اشاره به عدم تحرک دانش آموزان به خصوص پس از شیوع بیماری کووید 19 گفت: وضعیت شهر تهران در طرح کوچ و از نظر وزن و چاقی دانش آموزان، در وضعیت بسیار خوبی قرار ندارد، خاطرنشان کرد: در طرح کوچ همکاری‌های خوبی بین خانواده‌ها و مدارس صورت گرفته و این تیم سازی مشترک، بسیار امیدوارکننده است تا به نتیجه مطلوب دست یابیم.

حمیدی با بیان این که اطلاع‌رسانی لازم به دانش‌آموزان از طریق شبکه شاد انجام ‌شده و همچنین۶ نمره درس تربیت‌بدنی به موضوع کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان اختصاص پیدا کرده است، بیان کرد: در خصوص تولید محتوای ورزشی در فضای مجازی، چهار کانال برای آموزش سلامت، ایمنی، محیط زیست و کنترل چاقی در شبکه شاد راه‌اندازی شده است.

وی «طرح کوچ» را «خانواده محور» قلمداد کرد و افزود: در سنجش ثانویه طرح، تاکنون۱۰میلیون دانش‌آموز مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند و ضمن مقایسه آمارها شاهد نتایج هشدار دهنده‌ای هستیم؛ زیرا دچار سونامی بیماری‌های غیرواگیر شده‌ایم و با افزایش وزن در آینده، مشکلاتی بوجود خواهد آمد که بخش قابل توجهی از بودجه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای پیشگیری و درمان را به خود اختصاص خواهد داد.

شایان ذکر است؛ در پایان این مراسم، به صورت نمادین نهالی در بوستان پردیسان کاشته شد و از دانش‌آموزان موفق در طرح کوچ تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار