برفروبی و بازگشایی راه ۵۶۰ روستای اردبیل

اردبیل(پانا) - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل اعلام کرد با تلاش شبانه روزی بیش از ۲۰۰ راهدار و اکیپ راهداری در جاده‌های مواصلاتی استان اردبیل راه بیش از ۵۶۰ روستا بازگشایی شد.

کد مطلب: ۱۱۷۱۲۲۲
لینک کوتاه کپی شد
برفروبی و بازگشایی راه ۵۶۰ روستای اردبیل

به گزارش اداره کل راهداری استان اردبیل، کلیم الله وثوقی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با بیان اینکه راه ۱۰۰ روستا در شهرستان‌های گرمی، خلخال، کوثر، اردبیل، مشگین شهر و نیر همچنان مسدود است، اظهار کرد: امیدواریم با تلاش و همت راهداران بتوانیم در سریع‌ترین زمان ممکن تمامی راه‌های مواصلاتی استان اردبیل را بازگشایی کنیم.
او در ادامه از بازگشایی کامل جاده‌های مواصلاتی ۵۶۰ روستا در استان اردبیل خبر داد و افزود: با فعالیت شبانه روزی ۸۰ اکیپ راهداری در حال حاضر کلیه محور‌های مواصلاتی استان باز است و تردد در آن مسیر‌ها با زنجیر چرخ و رعایت نکات ایمنی در جریان عادی است.
دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان در ادامه به تشریح روند برف روبی در هر یک از محور‌های مواصلاتی استان اردبیل پرداخت و افزود: جهت انجام عملیات برف روبی تا کنون بیش از ۲۸ هزار تن مخلوط شن و نمک استفاده شده و در این عملیات ۲۰۱ نفر راهدار با به کارگیری ۱۱۷ دستگاه و ماشین آلات پیشرفته راهداری ۶ هزار و ۸۰۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی استان اردبیل را برف روبی کردند.

وثوقی به انجام تمامی تعهدات طرح زمستانی محور‌های مواصلاتی استان اشاره کرد و گفت: در طرح زمستانی امسال ۴۲۰ نفر نیروی راهداری در گردنه‌ها، محور‌ها و راهدارخانه‌های استان با ۲۳۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین مستقر شده اند.

او تصریح کرد: ضروری است تا شهروندان، قبل از هر گونه سفر و تردد در جاده‌های اصلی استان حتماً با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

سیاوش محمدی، مدیرکل هواشناسی استان هم با اشاره به پیش‌بینی وضعیت جوی استان اردبیل گفت: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده حاکمیت جوی نسبتاً پایدار تا اواخر این هفته در غالب مناطق است و آسمان استان در این مدت غالباً کمی تا نیمه ابری همراه با مه صبحگاهی و وزش باد خواهد بود.
او افزود: از دیروز هوای نسبتاً سردی به ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی استان حاکم شده و در این مناطق حتی در گرمترین ساعات دمای هوا به بالای صفر درجه سلسیوس نیز نخواهد رسید.
مدیرکل هواشناسی استان ادامه داد: تا روز دوشنبه ۲۵ اسفند به تدریج چند درجه‌ای بر دمای هوا افزوده شده، اما از سه‌شنبه ۲۶ اسفند با وزش باد گرم گاهی تند، دمای هوا افزایش محسوس خواهد داشت.
محمدی افزود: با توجه به انباشت برف در اطراف جاده‌ها و گردنه‌های برفگیر استان در چند روز آینده رخ‌داد کولاک برف دور از انتظار نیست.
او اظهار کرد: با توجه به افزایش دمای هوا از روز سه شنبه وقوع بهمن در ارتفاعات استان محتمل خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار