راه روستایی بالغ بر ۱۰۰۰ روستای اردبیل بازگشایی شد

اردبیل (پانا) - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل اعلام کرد بالغ بر یک‌هزار راه روستایی در سطح استان بازگشایی شده و راه ۲۰۳ روستا نیز مسدود است.

کد مطلب: ۱۲۴۸۷۸۴
لینک کوتاه کپی شد
راه روستایی بالغ بر ۱۰۰۰ روستای اردبیل بازگشایی شد

به گزارش اداره کل راهداری استان اردبیل ،کلیم الله وثوقی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای اردبیل اظهارکرد: با توجه به بارش سنگین برف که در برخی از مناطق استان ارتفاع برف به ۷۰ سانتی متر هم می‌رسید، تمام امکانات و تجهیزات راهداری برای برف‌روبی و بازگشایی جاده‌ها حاضر بودند.

وی گفت: ۴۵۰ نفر نیروی راهداری با استفاده از ۲۳۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری در ۲۲ منطقه استان اردبیل اقدام به برف‌روبی و نمک‌پاشی جاده‌ها کرده که هم‌اکنون شاهد باز بودن جاده‌های اصلی و فرعی استان هستیم.

وثوقی بیان کرد: پس از بارش سنگین برف در روز‌های اخیر، بیش از ۴هزار و ۶۰۰ کیلومتر عملیات برف‌روبی و ۵۰۰ تن نمک‌پاشی انجام شده است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای استان با توجه به افت شدید دمای استان و کولاک در جاده‌ها و به‌خصوص در گردنه‌ها، همشهریان عزیز از سفر‌های غیرضرور به جد اجتناب کنند.

احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل هم گفت: به دنبال بارش سنگین برف و تعطیلی واحد‌های آموزشی، تحصیل دانش‌آموزان در شبکه شاد ادامه دارد و تعطیلی برای بخش آموزش بی‌معناست.

وی افزود: در چند روز گذشته و در برودت هوا تحصیل حضوری دانش‌آموزان با اختلال روبه‌رو شده که در مقطع ابتدایی با تلاش معلمان و اولیا، تحصیل در بستر شبکه شاد در حال انجام است و به هیچ وجه جریان آموزشی تعطیل‌بردار نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهارکرد: در مقطع متوسطه دوره اول و دوم با توجه به برگزاری امتحانات زمان جدید برای انجام امتحان از سوی مدیران و معلمان اعلام می‌شود تا به محض بازگشایی مجدد مدارس، این امتحانات به شکل داخلی و در پایه‌های مختلف به انجام برسد.

ناصری گفت: تلاش ما بر این است تا تعطیلی مدارس در این روز‌های سخت با هماهنگی مدیران آموزش و پرورش نواحی، مناطق و فرمانداران شهرستان‌ها به موقع اعلام شود تا در تردد دانش‌آموزان در این هوای برفی و یخبندان مشکلی به وجود نیاید.

وی بیان کرد: با توجه به تداوم بارش، هوای سرد و یخبندانی که در روز‌های آینده پیش‌بینی شده ادامه تحصیل دانش‌آموزان همچنان در شبکه شاد خواهد بود که بیشتر مربوط به مدارس مرکز و جنوب استان اردبیل است.

عزت اله ضربی،مدیر عامل جمعیت هلال احمر اردبیل هم گفت: طی ۳ روز گذشته نجاتگران به ۷۹۰ گرفتار برف و کولاک در سطح استان امدادرسانی کرده اند.

وی افزود: طی ۳ روز گذشته نجاتگران به ۷۹۰ نفر از هموطنان که در محور‌های مواصلاتی در برف و کولاک گرفتار شده بودند، امدادرسانی کردند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بیان کرد: ۱۵ نفر از آن‌ها توسط تیم‌های عملیاتی درگیر در برف و کولاک اسکان داده شده و ۱۰ بسته غدایی نیز در بین افراد اسکان داده شده توزیع شده است.

ضربی گفت: در این حوادث ۱۷ تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر با حضور ۵۸ نفر نیروی عملیاتی و به کارگیری ۱۸ دستگاه خودروی امدادی به هموطنان امدادرسانی کردند.

سید حجت فتاحی، رئیس پلیس راهور استان اردبیل نیز گفت: با توجه به بارش برف در استان اردبیل و لغزنده بودن جاده‌های مواصلاتی، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، رعایت سرعت مطمئنه و توجه به جلو در هنگام رانندگی از جمله مهم‌ترین تاکیدات پلیس برای رانندگان است.

وی افزود: تاکید ما بر عدم سفر‌های غیرضرور است، ولی در صورت الزام و ضرورت سفر، داشتن تجهیزات زمستانی و به‌خصوص زنجیر چرخ ضروری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار