وزیر آموزش‌وپرورش:

تعلیم و تربیت بزرگ‌ترین فرصت برای دستیابی به پیشرفت و توسعه فرهنگی کشور است

تهران (پانا) - وزیر آموزش‌وپرورش در بیستمین برنامه از سلسله برنامه‌های «گفتگوی هفته» که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد فرصت تعلیم و تربیتی که منجر به یادگیری عمیق و پایدار برای افراد جامعه شود، بزرگترین فرصت کشور برای دستیابی به اهداف پیشرفت و توسعه مادی و معنوی کشور است.

کد مطلب: ۱۱۷۱۱۰۷
لینک کوتاه کپی شد
تعلیم و تربیت بزرگ‌ترین فرصت برای دستیابی به پیشرفت و توسعه فرهنگی کشور است

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محسن حاجی میرزایی در بیستمین نشست از سلسله نشست‌های «گفت وگوی هفته» که باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش‌وپرورش و دستگاه‌های مختلف کشور و با موضوع گفت‌وگو بر محور تحول با حضور سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعضای شورای معاونان، مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌ها و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور و روسای 760 شهرستان، منطقه و نواحی آموزش‌وپرورش کشور به‌صورت ویدئوکنفرانس و در بستر شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) برگزار شد، اظهار کرد: مأموریت‌های وزارت آموزش‌وپرورش در بسیاری از موارد با مأموریت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطابقت دارد و هر دو وزارتخانه در کنار هم، اهداف مشترکی را دنبال می‌کنند.

وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: شکوفایی استعدادها، پرورش روحیه تحقیق و رواج فرهنگ و هنر اسلامی، جزو مأموریت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و مخاطبان که قرار است این اهداف برای آن‌ها تحقق یابد، مخاطبان امروز وزارت آموزش‌وپرورش، یعنی دانش آموزان هستند. این دو وزارتخانه درصدد خلق محصول مشترک هستند و به بیانی دیگر وزارت آموزش‌وپرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار هم درصدد ساختن بنایی هستند که پایه اولیه آن در آموزش‌وپرورش بنیان نهاده می‌شود و در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نهادینه می شود؛ بنابراین این دو وزارتخانه نمی‌توانند جداگانه و مستقل از هم‌فکر کنند.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به این‌که بزرگ‌ترین خطای استراتژیک تصور مستقل و جداگانه کار کردن دو وزارتخانه آموزش‌وپرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی است، بیان کرد: فرصت تعلیم و تربیت، بزرگترین فرصت برای دستیابی به پیشرفت و توسعه فرهنگی کشور جامعه است. تنها از مسیر تعلیم و تربیت است که یادگیری حاصل می‌شود و به‌یقین می‌توان گفت؛ دستاوردی که از طریق یادگیری برای جامعه حاصل می‌شود، دستاوردی پایدار و ماندگار خواهد بود.

حاجی میرزایی کارکرد صحیح تمام منابع اقتصادی، مالی، کشاورزی و خدماتی کشور را یکی از مظاهر تمدن کشورها دانست و تصریح کرد: در هر جامعه‌ای میزان باور به فرهنگ، نشان‌دهنده مقدار پایداری، استمرار، اعتماد، اطمینان، واقعی بودن و ناب بودن پیشرفت و تحول جامعه است. اگرچه کشور به تمام منابع اقتصادی، مالی، کشاورزی و خدماتی برای پیشرفت نیاز دارد، اما بیشتر از این منابع به انسان‌هایی نیاز دارد که خلاق و درک محور بوده و توانایی حل مسائل و مشکلات را داشته باشند و بتوانند با یکدیگر به‌راحتی ترکیب‌شده و با ایجاد ارتباط و تعامل مناسب با یکدیگر همکاری کنند، ازاین‌رو به ارزیابی‌های مشترک دو وزارتخانه در حوزه فرهنگ نیاز داریم.

وزیر آموزش‌وپرورش با قدردانی از زحمات کادر درمان برای نجات جان افراد در دوران کرونا گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا در شرایطی قرار داریم که فرهنگ جامعه در حال دگرگونی است. همان‌گونه که کادر درمان در این زمان برای سلامت جسمی افراد جامعه تلاش می‌کنند، ما هم باید به‌سلامت فکری و روحی افراد بیندیشیم فکر کنیم که بعد از کرونا، انسان‌هایی سالم ازلحاظ روحی داشته باشیم.

وی با اشاره به این‌که هدف ما از برگزاری این نشست دستیابی به نقاط مشترک در حل مسائل مربوط به دو دستگاه است، تصریح کرد: انتظار ما پس‌ازاین جلسه، دستیابی به همکاری‌های مشترک بین دو وزارتخانه آموزش‌وپرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی است که بتوانیم برای رسیدن به این هدف در برخی حوزه‌ها تفاهم‌نامه همکاری انعقاد کنیم و جلسات شورای معاونان مشترک را در راستای تعمیق پایه‌های همکاری دو نهاد فرهنگی کشور برقرار کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار