مادری به وسعت آسمان و زمین

مشهد ( پانا )_ وقتی او رادیدم مهربانی ، صبوری ومیهمان نوازی او به وسعت تمام آسمان ها و زمین بود، مادرشهیدی که تمام عمرش را وقف پرورش و تربیت فرزندی کرده بودکه درراه پاسداری و امنیت کشور جان خود را فدا کند.

کد مطلب: ۱۱۷۱۱۰۱
لینک کوتاه کپی شد
مادری به وسعت آسمان و زمین

فاطمه رمضانی مادر شهید اکبر اکبری در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پانا گفت: پسرم اکبر در سال ۱۳۴۸ در جنوب شهر مشهد به دنیا آمد. من ده فرزند دارم که اکبر ششمین فرزند ما بود. از همان کودکی پسری مهربان و دلسوز خانواده بود.درمجالس و محافل دینی و مذهبی حضوری فعال داشت. روحیه ی حق طلبی و میهن دوستی او باعث شد از ما بخواهدکه به جبهه برود و در این تصمیم بسیار پا فشاری کرد اما پدرش با او موافقت نمی کرد .
وی افزود: یک روز تصمیم گرفتم با او صحبت کنم و بدانم چه هدفی برای رفتن به جنگ دارد. اشک درچشمان مادر شهیددیده می شد، ادامه داد: با گذشت سال ها هنوز هم صدایش در گوشم می پیچد اکبر با بغضی در گلو و اشکی در چشم گفت: مادر جان، این دستور رهبر و مقتدای من است که برای دفاع از میهن به جبهه بروم اگر خیلی از خانواده ها هم مثل ما فکر کنند و فرزندانشان را برای دفاع از کشور نفرستند امنیت کشور به خطر می افتد. و دشمن به داخل خاک ایران حمله و آن را تصاحب می کند. تا این را گفت قلبم به درد آمد با پدرش صحبت کردم ورضایت او را گرفتم وعازم جبهه شد.

وی ادامه داد: هر چند دوریش برایمان سخت بود و نمی توانستیم با این موضوع کنار بیایم اما برای دفاع از ایران ، آرامش و امنیت کشور این کار را کردیم.
وی ادامه داد: تا اوایل سال ۱۳۶۶ به جبهه می رفت و می آمد که ناگهان خبر شهادتش را برایمان آوردند، پسرم اکبر در عملیات ۵ ثامن الائمه شهید شد. شهادت کسی که کمک دست خانواده و دلسوز ما بود داغ بزرگی در دلمان به جای گذاشت. او در راه وطن شهید شد ولی ما به مرور زمان خودمان را با این وضع وفق دادیم و تحمل کردیم.
مادر شهید به ما جوانان هم نصیحتی مادرانه داشت وگفت: دختران وپسران باید زندگی نامه و وصیت نامه شهدا را به دقت مطالعه کنند.آنان صادقانه جنگیدند و شهید شدند.به آینده کشور امیدوار بودند. وهمه باید راه شهدا و شهادت را ادامه دهند.

ملیکا اکبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار