محجوب در دفاع از وزیر پیشنهادی کار:

نمایندگان قانون رابخوانند بعد انتقاد کنند/ربیعی با درخواست‌های تشکل‌های کارگری و کارفرمایی آمده است

خبرگزاری پانا: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان برخی از نمایندگان درباره قانون کار و اجرای آن، گفت: نمایندگان قانون را خوانده و بعد انتقاد کنند.

کد مطلب: ۱۱۷۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، علیرضا محجوب در جلسه علنی روزچهارشنبه مجلس شورای اسلامی که در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی سخن می‌گفت با اشاره به انتقادات نمایندگان مخالف درباره وزیر پیشنهادی با اشاره به اظهارات پورابراهیمی در نشست امروز که در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی صحبت کرد، گفت: به طور حتم اظهارات این نماینده بر خلاف قوانین بوده و هیات نظارت بر رفتار نمایندگان باید این موضوع را بررسی کند.

وی با بیان اینکه من در جریان اظهارات پورابراهیمی تذکرات بسیاری داشتم، افزود: اما متاسفانه با وجود تلاش بسیار فرصتی به من برای تذکر دادن از سوی هیات رئیسه داده نشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه مخالف وزرای پیشنهادی اجازه مطرح کردن هر موضوعی را در تریبون مجلس ندارند، تصریح کرد: افرادی که خلاف قانون کار می‌کنند، باید به ناظرین مجلس توضیح دهند.

محجوب گفت: برخی از انتقادات درباره واگذاری سهام به کارگران و همچنین خصوصی‌سازی کاملا بی‌ربط است، شما باید می‌پرسیدید که وزیر پیشین با وجود اینکه چند سال از زمان تصویب این قانون می‌گذرد چقدر از آن را اجرا کرده است. شما از جریان بورس با خبر هستید چرا چنین سوالاتی را مطرح می‌کنید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در باب قانون کار، مطلبی را مطرح کردید که جواب آن در قانون برنامه پنج ساله دوم وجود دارد و لازم نیست به شما جواب دهم، من شما را به خواندن قانون ارجاع می‌دهم، شما که دیگران را متهم به ناکارآمدی و ناتوانی می‌کنید اول قانون را بخوانید و بعد اظهارنظر کنید.

محجوب گفت: در ماده 73 قانون برنامه پنج ساله پنجم آمده است دولت موظف است تا پایان سال اول برنامه اقدامات لازم برای اصلاح قانون کار، تأمین اجتماعی و روابط کارگری با رعایت موازین زیر انجام دهد.

وی افزود: این موازین شامل ایجاد انعطاف برای حل مسائل کارگری بین کارگر و کارفرما، همسو کردن منافع دو طرف، تقویت بیمه اجتماعی و امنیت شغلی کارگران، تقویت همسویی منافع کارگران و کارفرمایان و همچنین حمایت از اشتغال پایدار، تقویت شرایط کار با توجه به تحولات تکنولوژی و مقتضیات خاص کار و همچنین تقویت تشکل‌های کارگری است.

محجوب گفت: آقای ربیعی با درخواست‌های تشکل‌های کارگری و کارفرمایی آمده است، لطفا رعایت رأی‌دهندگانی که به شما رأی دادند را در هنگام رأی اعتماد به وی بکنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار