رئیس اداره مشاوره شهرتهران در وبینار آموزشی مدیریت فوریت های روانی- اجتماعی:

نگاه ما به فوریت رصد کردن وضعیت دانش‌آموزان است

تهران (پانا)- رئیس اداره مشاوره شهرتهران، در رابطه با مداخله در فوریت های روانی- اجتماعی دانش آموزان در وبینار آموزشی منطقه یک مطالبی را عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۹۹۴۰
لینک کوتاه کپی شد
نگاه ما به فوریت رصد کردن وضعیت دانش‌آموزان است
وبینار آموزشی شیوه نامه مدیریت فوریت های روانی- اجتماعی با حضورعزیز اله بابلی بهمئی؛ ریاست اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل شهرتهران، برای کلیه مشاوران و مدیران مدارس دولتی وغیر دولتی منطقه یک به صورت مجازی در سامانه شبکه شاد برگزار شد.
در ابتدای جلسه بهناز السادات جوادی؛ کارشناس مشاوره منطقه ضمن خوش آمدگویی به رئیس مشاوره تربیتی و تحصیلی شهر تهران و تشکر از زحمات مدیران و مشاوران مدارس، اظهار کرد: مداخله در فوریت های روانی - اجتماعی دانش آموزانی که دارای وضعیت روان شناختی و هیجانی نامناسب و بحران شده اند، بسیار ضروری است و دستیابی به موقع به خدمات را مهم ذکر کرد.
سپس عزیزاله بابلی بهمئی؛ رئیس اداره مشاوره شهرتهران مدرس ضمن تشکر و قدردانی از زحمات مشاوران که به حق می توان از آنها در این شرایط به نام مدافعان سلامت روان نام برد گفت: اولین گام برای موفقیت در کار معلمی، ایمان به رسالت معلم و عشق ورزیدن به شاگردان است و بالاترین سرمایه برای انسان اعتماد به نفس است.
وی افزود: اگر چه قدرتمند بودن باید بخشی از زندگی همه ما باشد، اما در هر حال ما انسان هستیم و نه یک ابر بشر، پس لازم است بدانیم در چه مواقعی بهتر است تقاضای کمک کنیم.
در ادامه بابلی اظهار کرد: افرادی که از خود نظارتی و خود مدیریتی خوبی برخوردار هستند( افراد تاب آور) در شرایطی که تنهایی قادر به حل مسائل نیستند بدون خجالت و شرم، از افراد متخصص کمک می گیرند.
رئیس اداره مشاوره شهرتهران تاکید کرد: اگرآسیبها به موقع ریشه یابی شود؛ مداخلات تاثیر گذار خواهد بود و نگاه به اسناد بالادستی وسند تحول بنیادین راه را برای رسیدن به اهداف فراهم خواهد کرد.
وی تصریح کرد: امید، شادی، نشاط ،دیدگاه مثبت، هدف وبرنامه از معیارهای سلامت روان است که در عملکرد خوب تاثیر بسزایی دارد.
رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش تهران، ضمن تشکر از مشارکت مشاوران در طرح همدل تاکید کرد: در این طرح که مشاوران در ایام کرونا با دانش آموزان و خانواده آنها تماس می‌گیرند و یا با صدای مشاور به دانش‌آموزان نیازمند متناسب با وضعیتشان مشاوره و راهکار عملی داده می شود.
بابلی بهمئی در ادامه افزود: براساس طرح در صورت نیاز به مداخلات فوری با سازمان‌ها همکاری می‌کنیم. برای مثال در برخی مواقع مشکلات دانش آموزان با مداخلات دیگر سازمان‌ها برطرف می‌شود که در این شرایط به نهادهای حمایت‌گر همچون کمیته امداد، بهزیستی، اورژانس اجتماعی و ... معرفی می‌شوند.
وی تصریح کرد: در خانه ماندن در ایام کرونا پرخاشگری و خشونت را افزایش می‌دهد.ما به عنوان پدر و مادر و متخصصان باید بتوانیم فضایی را ایجاد کنیم که فرزندانمان در مقابله با مشکلات بتوانند به ما تکیه کنند.
بابلی بهمئی؛ رئیس اداره مشاوره شهرتهران در خصوص شیوه نامه مدیریت کمیته فوریتها ی روانی - اجتماعی توضیحات جامعی را بیان کرد و در پایان تصریح کرد: نگاه ما به فوریت رصد کردن وضعیت دانش‌آموزان است دیدگاه ما پیشگیرانه بوده و فعالیت‌ها در زمینه خودآگاهی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار