زنجان مقام نخست توسعه آموزش های همگانی خانه های هلال‌احمر را بدست آورد

زنجان (پانا) - سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان اعلام کرد هلال احمر این استان با تلاش و برنامه ریزی های منسجم، مقام نخست توسعه آموزش های همگانی خانه های هلال در سطح کشور را بدست آورد.

کد مطلب: ۱۱۶۹۶۲۹
لینک کوتاه کپی شد
زنجان مقام نخست توسعه آموزش های همگانی خانه های هلال‌احمر را بدست آورد

به گزارش جمعیت هلال احمر استان زنجان، سید قاسم موسوی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در مناطق شهری و روستایی استان زنجان برای گسترش کمی و کیفی خانه های هلال در تلاش هستیم تا بتوانیم به حوادث و ارتقای فعالیت‌های داوطلبی بشر دوستانه پاسخگویی مناسبی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه خانه هلال شعبه ای کوچک از هلال احمر استان در سطح شهرها و روستاهاست، یادآوری کرد: این مراکز نقش بسیار محوری و مهمی در مدیریت بحران دارند.
سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان، یکی از اهداف خانه های هلال را گسترش آموزش های همگانی و کمک های اولیه در سطح جامعه بیان کرد.
به گفته موسوی، ارتقای سطح آگاهی عمومی جامعه در برابر سوانح و فعالیت های بشر دوستانه، افزایش آمادگی جوامع محلی در برابر سوانح، کاهش آسیب پذیری در برابر سوانح با رویکرد تاب آوری و توسعه ظرفیت های داوطلبانه در جوامع محلی و مسئولیت های اجتماعی از دیگر اهداف فعالیت خانه های هلال در استان زنجان است.
وی ادامه داد: از ابتدای مرداد ماه امسال که آموزش توسط مربیان هلال احمر استان زنجان در خانه های هلال محلات، مناطق شهری و روستایی آغاز شده تاکنون بیش از سه هزار نفر در رده سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان از آموزش های همگانی و کمک های اولیه بهره مند شده اند.
سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان تعداد خانه های هلال استان را 162 مورد برشمرد و گفت: تاکنون 260 دوره در این خانه ها برگزار شده است.
موسوی با تاکید براینکه توسعه کمی و کیفی خانه های هلال به عنوان یک راهبرد مهم و اولویت دار است، خاطرنشان کرد: با تلاش نیروهای هلال احمر استان زنجان توانستیم در توسعه آموزش های همگانی در سطح کشور مقام نخست را در بین سایر استان ها بدست آوریم.
وی یادآوری کرد: در این خصوص از سوی دبیر کل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مورد تقدیر قرار گرفته‌ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار