انتشار تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب "عصرهای کریسکان" در سنندج

تهران (پانا) - مراسم رونمایی از انتشار تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب "عصرهای کریسکان" در آیین دهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در سنندج برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۹۵۳۹
لینک کوتاه کپی شد
انتشار تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب "عصرهای کریسکان" در سنندج

در متن تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب "عصرهای کریسکان" آمده است:

«بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم

بسیار جذّاب تهیّه شده است؛ هم خود سرگذشت این جوان آزاده‌ی کُرد جذّاب است و هم نوع نگارش صریح و کوتاه و بی‌حاشیه‌ی کتاب. با اینکه نیروهای مبارز کُردِ طرف‌دار جمهوری اسلامی را از نزدیک دیده و شناخته‌ام، آنچه از فداکاری‌های آنان در این کتاب آمده، برایم کاملاً جدید و اعجاب‌آور است. نقش مادر و همسر هم حقّاً برجسته است.

دلاوری و شجاعتِ راوی و خانواده‌اش ممتاز است و نیز برخی عناصر دیگر کُردی که از آنان نام برده شده است. در کنار این درخشندگی‌ها، رفتار قساوت‌آمیز و شریرانه‌ی کسان دیگری که بدروغ از زبان مردم شریف کُرد سخن می‌گفتند نیز بخوبی تشریح شده است. کتاب جامعی است؛ تاریخ، شرح حال، شناخت قوم کُرد، شناخت حوادث تلخ و شیرین منطقه‌ی کردی در اوایل انقلاب در آذر ۹۹ مطالعه شد.»

سردار علی سلامی روز دوشنبه در آیین دهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در سینما بهمن سنندج، یک جلد قرآن کریم هدیه رهبر معظم انقلاب را که با دستخط و امضا ایشان مزین شده بود، تقدیم برادر شهیدان قادرخانزاده شد.

دارا قادرخانزاده که خودش نیز جانباز است، ۶ برادر خود را در سال های ۱۳۶۰ و ۱۳۶۳ تقدیم آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی کرد.

کامیار، بختیار و داوود قادرخانزاده سال ۱۳۶۰ در درگیری با گروهک های معاند نظام و بهنام، کورش و اردشیر که هر سه دانش آموز بودند نیز در حادثه بمباران مراسم راهپیمایی ۱۵ خرداد ۱۳۶۳ بانه توسط هواپیماهای رژیم متجاوز بعث عراق به شهادت رسیدند.

رهبر در یکی از خطبه‌های نماز جمعه تهران در سال ۱۳۶۷ به دیدار خود با پدر شهیدان قادرخانزاده در سنندج اشاره کرده بودند و این خانواده بانه‌ای را نمونه‌ای از وفاداری مردم کُرد به نظام و انقلاب توصیف کردند.

در این مراسم همچنین سه جلد قرآن کریم مزین به امضای رهبر معظم انقلاب اسلامی به "امیر سعیدزاده" و همسرش "سعدا حمزه‌ای" راوی کتاب "عصرهای کریسکان" و "کیانوش گلراز راغب" نویسنده این کتاب هدیه شد.

"عصرهای کریسکان" کتابی به قلم "کیانوش گلزار راغب" نوشته شده که امیر سعیدزاده و همسرش سعدا حمزه‌ای آن را روایت کرده‌اند.

سعیدزاده پیش از انقلاب، از طرف ساواک، مورد پیگیری و بازخواست قرار گرفته و فراری می‌شود، بعد از آن اسیر کومله می‌شود و از سازمان کومله نیز فرار می‌کند. چهار سال بعد از جنگ، سعید زاده به اسارت یکی از گروهک‌های معاند در می‌آید و این دوران از ابتدای انقلاب تا سال 1374، یعنی یک دوره ۱۵ ساله، به طول می‌انجامد.

نویسنده در این کتاب با یک سبک ابتکاری، خاطره چند روایی را طرح کرده است. خواننده وقتی سعیدزاده را می‌شناسد، وارد یک تنش و درگیری می‌شود و سپس در فصل بعدی اینکه خانواده اش چه عکس العملی نشان می‌دهد، بررسی می‌شود و از زبان همسر او همان خاطرات تکمیل می‌شود.

کتاب "عصرهای کریسکان" را انتشارات سوره مهر اولین بار در سال ۱۳۹۴ منتشر کرد و امروز آیین تقریظ رهبر معظم انقلاب بر آن در دهمین پاسداشت ادببات جهاد و مقاومت در حال برگزاری است.

در این مراسم مسوولان عالی رتبه کشوری و لشکری از جمله سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، محمد مهدی دادمان رئیس حوزه هنری و میهمانانی از استان‌های همجوار و مسئولین استانی حضور دارند.

در این مراسم همچنین از ترجمه کردی این کتاب تولیدی انتشارات سوره مهر حوزه هنری کردستان رونمایی بعمل می‌آید. این مراسم به صورت زنده از سایت و صفحات پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در شبکه‌های اجتماعی و همچنین صدا و سیما مرکز کردستان پخش شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار