رییس کمیته امداد محمودآباد در گفتگو با پانا:

مردم محمودآباد امسال ۸۵۰ میلیون تومان صدقه دادند

ساری (پانا) - رییس کمیته امداد محمودآباد اعلام کرد که از صندوق صدقات این شهرستان در ۱۱ ماه سال جاری ۸۵۰ میلیون تومان جمع‌آوری و صرف درمان و تهیه جهیزیه شده است.

کد مطلب: ۱۱۶۹۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد
مردم محمودآباد امسال ۸۵۰ میلیون تومان صدقه دادند

عزیزاله عباس‌پور در گفت و گو با پانا با بیان اینکه هم اکنون هزار و ۳۵۰ خانوار بالغ بر ۲ هزار و ۱۰۰ نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت: «در سال گذشته با همکاری بسیج سازندگی و اعتبارات امداد و خیرین، ۱۵ واحد مسکن روستایی احداث و تحویل خانواده‌ها شد.»

به گفته او با استفاده از تسهیلات وام مسکن روستایی بلاعوض دولت و اعتبارات امداد در دهه فجر با انعقاد تفاهم‌نامه با بسیج سازندگی سپاه کلنگ احداث ۱۷ واحد مسکن روستایی زده و عملیات احداث آن آغاز شد. ضمن آنکه در سال جاری اقدام به بازسازی ۳۰ واحد مسکن مددجویی سرویس بهداشتی و حمام با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیون تومان شده است.

عباس‌پور در توضیح خدمات کمیته امداد شهرستان در حوزه بهداشت و درمان، به پرداخت هزینه‌های درمانی ۱۱۸نفراز مددجویان با بیماری صعب‌العلاج، خاص و زمین‌گیر خبر داد.

او گفت: «کمک هزینه ازدواج شامل پرداخت کمک جهیزیه به نوعروسان، ازدواج مجدد بانوان و کمک هزینه پسران است که در سال جاری به یازده نفر در این بخش بالغ بر ۱۳۲ میلیون مساعدت شده است.»

رییس کمیته امداد محمودآباد با اشاره به کمک هزینه به دانشجویان دولتی شامل ۱۸۲ نفر از فرزندان مددجویان که در مقاطع مختلف مشغول تحصیل هستند، ادامه داد: «در سال جاری ۶۵ دستگاه تبلت به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان دانش آموزان رایگان تحویل شده است.»

عباس‌پور به پرداخت وام اشتغال پس از شناسایی خانواده‌ها و فرزندان مستعد آن‌ها براساس توانایی‌های مهارتی‌شان اشاره کرد و گفت: «به ۱۳۰نفر از فرزندان مددجویان و سرپرست خانوار آموزش فنی و حرفه ای رایگان داده شد. ۷۵ نفر از مددجویان بالغ بر ۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات بانک وام اشتغال با کارانه ۴درصد برای ایجاد فرصت‌های شغلی دریافت کردند که غالب طرح های ایجاد شده شامل، طرح های خدماتی فروش پوشاک سوپرمارکت دامداری پرورش گل و گیاه و صنایع دستی است؛ حدود ۳۵۰ طرح فعال که دائما توسط ناظرین اشتغال بازدید و کنترل می‌شود.»

او با بیان اینکه هم اکنون ۱۰۸ فرزند یتیم و ۱۶۷ فرزند محسنین تحت حمایت معنوی ۱۴۰۰ نفر حامی قرار دارند، متوسط دریافتی هر فرزند به طور ماهیانه به صورت نقدی را حدود ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد که در ۱۱ ماهه سال چاری، جمع آن ۹۰۰ میلیون تومان می‌شود.

عباس‌پور به بخش درآمدی کمیته امداد شامل زکات و صدقات اشاره کرد و گفت: «در سال جاری ۲ میلیارد تومان زکات مستحبی جمع‌آوری و صرف تهیه جهیزیه و درمان مسکن و معیشت مددجویان جدید شد.»

به گفته او در ۱۱ ماه سال جاری، مردم محمودآباد ۸۵۰ میلیون تومان صندوق جمع‌آوری و صرف درمان و تهیه جهیزیه شد.

رییس کمیته امداد شهرستان محمودآباد به جشن نیکوکاری به عنوان رویدادی که همه ساله در نیمه دوم اسفند و در آستانه سال نو برای تامین مایحتاج خانواده و کمک به تحکیم بنیان خانواده‌های محروم آن به جمع آوری هدایای مردمی و توزیع آن بین نیازمندان اشاره کرد و گفت: «هفته احسان و نیکوکاری همه ساله از ۱۴ اسفند تا ۲۱ اسفند برگزار می‌شود . امسال جشن نیکوکاری با شعار عیدی برای همه به طور همزمان در روز پنج شنبه ۱۴ اسفند در سراسر کشور برگزار شد.»

خبرنگار: زهرا زارع

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار