اموات همدان از 25 مردادماه جاری در فاز دوم باغ بهشت همدان دفن می شوند

خبرگزاری پانا: سرپرست اوقاف و امورخیریه شهرستان همدان گفت: با توجه به تکمیل ظرفیت فاز نخست باغ بهشت موقوفه همدان، اموات این شهر از 25 مردادماه جاری در فاز دوم این آرامستان به خاک سپرده می شوند.

کد مطلب: ۱۱۶۹۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، حجت الاسلام سید حسن رضوی گفت: با توجه به تکمیل ظرفیت فاز نخست باغ بهشت موقوفه همدان، اموات این شهر از 25 مردادماه جاری در فاز دوم این آرامستان به خاک سپرده می شوند.

حجت الاسلام رضوی اظهار داشت: یكی از موقوفات بزرگ شهرستان همدان آرامستان موقوفه باغ بهشت است كه با مساحت 107 هكتار در سال 42 توسط واقف خیر اندیش مرحوم محسن قره گوزلو با تدبیر و درخواست آیت الله آخوند ملاعلی معصومی همدانی برای دفن اموات وقف شده است.

سرپرست اوقاف و امورخیریه شهرستان همدان افزود: از سال 44 تاکنون در فاز یك موقوفه آرامستان باغ بهشت همدان حدود 90 هزار نفر از مومنین و مومنات به خاک سپرده شده اند.

وی عنوان داشت: آرامگاه مرحوم آخوند و علمای بزرگ دیگر و همچنین دو هزار شهید هشت سال دفاع مقدس نیز در این مكان وقفی است.

حجت الاسلام رضوی گفت: از جمله برنامه هایی كه در راستای گسترش این آرامستان مورد توجه اوقاف و امور خیریه همدان است ایجاد سایت و فاز جدیدی در این پروژه بود.

سرپرست اوقاف و امورخیریه شهرستان همدان با اشاره به تهیه طرح جامع آرامستان باغ بهشت همدان نیز بیان داشت: این طرح جامع برای شش هكتار زمین باقیمانده از این آرامستان است.

وی گفت: این طرح با مد نظر قرار دادن طرح تفصیلی شهر همدان به تصویب مسكن و شهرسازی شهرستان همدان و وزرات مسكن و شهرسازی نیز رسیده و هماهنگی های لازم با سازمان های مربوطه از جمله شهرداری و سایر معاونت های شهرداری نیز صورت گرفته است.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی های انجام شده طرح جامع بسیار زیبایی برای آرامستان شهر همدان در نظر گرفته شد.

حجت الاسلام رضوی بیان داشت: با توجه به اینکه دفن اموات در فاز اول باغ بهشت همدان به اتمام رسیده است از تاریخ 25 مردادماه امسال تمامی كسانی كه به رحمت خداوند می روند در سایت جدید باغ بهشت همدان به خاك سپرده خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار