در آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری انجام شد

برگزاری جشنواره شادانه نوآموزان مقطع ابتدایی

شهرری‌(پانا)- جشنواره شادانه نوآموزان با حضور جمعی از نوآموزان و اولیاءآموزش و پرورش ناحیه دو شهرری با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در سالن فدک برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۸۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشنواره شادانه نوآموزان مقطع ابتدایی

در این مراسم، مهدی حسینی، معاون ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری در سخنانی گفت: هر سال که به عید نوروز نزدیک می‌شویم دانش‌آموزان همانند بزرگترها به وجد می‌آیند، تا بهاری تازه را تجربه کنند و با توکل به خدا گام‌های استواری را در سنگر علم و دانش با درس‌آموزی از معلمانشان بردارند.

او اظهار کرد: در آستانه سال جدید نوآموزان پیش دبستانی ضمن برگزاری جشنواره شادانه که هدف آن شناخت هر چه بیشتر و بهتر آداب و رسوم اقوام ایرانی در نوروز و نماد رویشی دوباره و شکرگزاری از خداوند سبحان است، مشارکت می‌کنند.

او با اشاره به اینکه نو آموزان در این جشنواره مفهوم واقعی بهار را درک می‌کنند، ادامه داد: با کمک مربیان و اولیاء دانش‌آموزان با فلسفه هفت سین آشنا شده و می‌آموزند که تغییر و نو‌شدن فقط در ظاهر نباید رخ بدهد، بلکه این درون انسان است که باید نو شود و تغییر کند.

حسینی نو‌ شدن دل، جان و باطن را کار دشواری دانست و بیان کرد: برای نهادینه کردن آموزه‌های دینی، سنتی در ذهن و دل فرزندان در خانه و اجتماع، باید از روش‌های مختلفی بهره ببریم که یکی از این راه‌ها برگزاری برنامه‌های فرهنگی، آموزشی از جمله، جشنواره هفت‌سین در مدارس است تا دانش‌آموزان با مفهوم تغییر آشنایی عمقی، حسی، عملی و درونی پیدا کنند.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری از کتاب مقدس قرآن‌کریم به عنوان صدرنشین سفره‌های هفت سین خانه‌های ایرانی یاد کرد و گفت: نو‌آموزان ناحیه دو ری در جشنواره امسال سفره‌های هفت سینی را پهن کردند که در صدر آن قرآن کریم، نام حضرت مهدی‌(عج)، ماهی‌های قرمز در تنگ آب، گندمی که سبز شده و هر کدام نمادی از ایرانی بودن است و نوید‌بخش زندگی، امید، خرمی و شادورزی است که به چشم می‌خورد.

او بیان کرد: در این جشنواره دانش‌آموزان هفت‌سین‌های دست‌ساز خود را که شامل سمنو، سیب، سنجد، سبزه، سماق، سکه، سیر و همچنین آینه، اسپند، نان و شمعدان است را به نمایش گذاشتند تا فرهنگ اسلامی، سنتی ایران زنده بماند و بهاری شوند.

خبرنگار دانش‌آموز: فاطمه‌سادات مومن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار