صیدلو: مجلس دانش‌آموزی، بستری برای پرورش نسلی آینده‌ساز

تهران(پانا)- مدیر کل آموزش‌و‌پرورش شهرستانهای استان تهران معتقد است که، افرادی که امروز مجلس دانش‌آموزی را تشکیل داده‌اند، توان و انرژی و استعدادهای فوق‌العاده‌ای دارند و روسای مناطق باید از این پتانسیل با تمام قوا استفاده کنند و آنها را ناظر بر فضای مدیریتی مناطق قرار دهند تا تجربیات کافی را کسب کنند.

کد مطلب: ۱۱۶۸۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد
صیدلو: مجلس دانش‌آموزی، بستری برای پرورش نسلی آینده‌ساز

محمد صیدلو در افتتاحیه دوره دهم مجلس دانش‌آموزی ضمن تقدیر از حضور روسای مناطق ضمن تاکید بر نقش مجلس در شکل‌گیری انقلاب اسلامی گفت: ویژگی مهم هر مجلس در هر سطح و هر جامعه ای آن است که نماینده فعال گروهی از مردم و توده‌ای از افراد است که قدرت و حق انتخاب و تصمیم‌گیری خود را به نمایندگان آن مجلس واگذار کرده‌اند.

او افزود: انسان‌ها را از منظر اجتماعی می‌توان به دو دسته فعال و منفعل تقسیم بندی کرد. انسان‌های فعال همانهایی هستند که منتظر تاثیر گذاری دیگران نیستند و خود منشا تاثیر و حرکت و پویایی در جامعه هستند. نمایندگان مجالس باید از دسته همین انسان‌های فعال باشند تا توان مدیریت و کنترل قدرت را بتوانند در دست گیرند چرا که امروزه قدرت دیگر در داشتن سلاح یا قدرت‌های جسمانی نیست. بلکه میزان تأثیرگذاری و نفوذ و آگاهی افراد قدرت آنها را نمایان می‌کند.

صیدلو در ادامه خاطر نشان کرد: افرادی که امروز مجلس دانش‌آموزی را تشکیل داده‌اند، توان و انرژی و استعدادهای فوق‌العاده‌ای دارند و روسای مناطق باید از این پتانسیل با تمام قوا استفاده کنند. باید آنها را ناظر بر فضای مدیریتی جامعه قرار دهند تا بتوانند تجربه کافی کسب کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران پیشنهاد داد در جلسه‌های روسای مناطق حداقل یک نفر از مجلس دانش‌آموزی حضور داشته‌باشد تا از نزدیک و به طور ملموس نحوه تصمیم‌گیری مسئولین را نظاره‌گر باشد.

صیدلو در پاسخ به برخی گلایه‌های دانش‌آموزان عضو مجلس دانش‌آموزی مبنی بر عدم حضور پررنگ و کافی آنها در اداره و مدیریت مدارس گفت: مطالبه‌گری، حق شما و یکی از دلایل اصرار ما به تشکیل مجلس دانش‌آموزی است. اما دلیل این کمرنگ بودن حضور مجلس، نقائص قانونی این امر نیست بلکه به جسارت و عملکرد رؤسای مناطق و مدارس بازمی‌گردد به همین دلیل می‌توان شاخص‌هایی تعریف کرد که یکی از ملاک‌‌های ارزیابی عملکرد رؤسای مناطق، میزان مشارکت مجلس دانش‌آموزی در مدیریت آن منطقه باشد.

این مقام مسئول، مجلس دانش‌آموزی را بستری مناسب برای پرورش و تربیتی نسلی دانست که می‌توانند در آینده‌ای نزدیک مسئولان لایق این مملکت باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار