بحری‌زاده: مجلس دانش‌آموزی فضایی برای تربیت شهروند مشارکت‌جو و پرسشگر است

تهران(پانا) - قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی کشور در مراسم افتتاحیه دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی اداره کل شهرستان‌های تهران بر اهمیت پرورش دانش‌آموز پرسشگر و مشارکت‌جو تاکید کرد و گفت مجلس دانش‌آموزی راهی مطمئن برای رسیدن به این هدف است.

کد مطلب: ۱۱۶۸۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد
بحری‌زاده: مجلس دانش‌آموزی فضایی برای تربیت شهروند مشارکت‌جو و پرسشگر است

اسماعیل بحری‌زاده، قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش آموزی کشور در جلسه افتتاحیه دهمین مجلس دانش‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های تهران که در سالن شهید سلیمانی و با حضور محمد صیدلو مدیرکل، سیدمجتبی هاشمی معاون پرورشی و ابوالحسن قلی‌‌زاده رئیس سازمان دانش آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران و با شرکت اعضای هیئت رییسه مجلس، برگزار شد، در سخنانی با قدردانی از مربیان امور تربیتی که افسران خوشنام در نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و با تبریک سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای امور تربیتی رجایی و باهنر، هدف از تشکیل مجلس دانش آموزی را پل ارتباطی میان دانش‌آموزان و مسئولین آموزش و پرورش دانست.

وی با اشاره به اهمیت توسعه دامنه مشارکت دانش‌آموزان عضو مجلس دانش‌آموزی ادامه داد: ما از یک مجلس دانش‌آموزی 150 نفره به ۱۱۱۱تشکیلات دانش‌آموزی رسیدیم و ۲۸هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز نیز در این ارتباط ساختارمند در جامعه دانش‌آموزی مدارس، مشکلات را شناسایی می‌کنند و با رعایت سلسله مراتب به گوش مسئولان عالی رتبه کشور می‌رسانند.

بحری‌زاده با اشاره به شورای دانش آموزی در مدارس که در یک فرایند دموکراتیک توسط دانش آموزان انتخاب می‌شوند، تصریح کرد: مجلس دانش‌آموزی در مدارس به مشکلات دانش‌آموزان رسیدگی می‌کرد و این دو نهاد ارتباط زیادی با هم نداشتند، ولی ما توانستیم ارتباط شوراهای دانش‌آموزی در سطح مدارس و در سطح استان را با مجلس دانش‌آموزی برقرار کنیم. بر اساس این همکاری موضوعاتی که دانش‌آموزان مناطق سراسر کشور از طریق شوراهای دانش‌آموزی به اطلاع ما می رسانند به ترتیب سلسله مراتب شورای دانش‌آموزی مناطق و استان و در نهایت در سطح کشور به اطلاع وزیر آموزش و پرورش و هیئت دولت می‌رسد و با پیشنهاداتی این مشکلات برطرف می‌شوند.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش آموزی اذعان کرد: وقتی که می‌خواهید ببینید کشوری در مسیر توسعه قرار گرفته است لازم نیست سری به کارخانه‌ها و سخت‌افزارهای آن کشور بزنید، زیرا اینها را با پول می‌توان تهیه کرد. برای این امر بهتر است سری به مدارس و پیش‌دبستانی‌های این کشورها بزنید و ببینید دانش‌آموزان پرسشگر، نقاد، مشارکت جو و اهل گفتگو و تعامل دارند یا خیر، زیرا با این معیارها کشورها به توسعه پایدار خواهند رسید. ولی اگر در مدارس کشوری خبری از تربیت روحیه پرسشگری و نحوه تعامل سازنده و صبوری نباشد و به شاخص‌های مهم تربیتی توجه نشود هیچ امیدی به آینده آن کشور نداشته باشید.

بحری‌زاده ادامه داد: خوشحالیم که در سایه نظام جمهوری اسلامی همه مسئولان به رشد فکری دانش‌آموزان بها می‌دهند و مجلس دانش‌آموزی مصداق عینی این موضوع است که این اهمیت دادن به دانش‌آموزان نویدبخش این است که کشور ما در مسیر تعالی و توسعه و پیشرفت قرار دارد و حضور تمام مسئولان در کنار دانش‌آموزان نشان‌دهنده این است که فکر و اندیشه بچه‌ها مهم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار