تنفس هوای مطلوب در ‌پایتخت

تهران (پانا) - براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ‌پایتخت هم‌اکنون (۱۳ اسفند ماه) در محدوده قابل قبول است و تداوم این شرایط در بیشتر مناطق ‌پایتخت تا فردا دور از انتظار نخواهد بود.

کد مطلب: ۱۱۶۸۰۴۴
لینک کوتاه کپی شد
تنفس هوای مطلوب در ‌پایتخت

پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که صبح امروز (۱۳ اسفند ماه) کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از افزایش ترافیک صبحگاهی و عدم وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته است.

به‌تدریج با رشد ناپایداری جوی همراه با افزایش تندی باد طی روز از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد شد و کیفیت هوا در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت. با وزش باد مؤثر تا اواخر وقت پیش‌بینی می‌شود در بیشتر مناطق پایتخت کیفیت هوا در وضعیت مطلوب باقی بماند.

صبح فردا (۱۴ اسفند ماه) با کاهش تندی باد و افزایش حجم ترافیک شاهد افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها خواهیم بود که در مناطق پرتردد کاهش کیفیت هوا را به‌دنبال خواهد داشت. جو ناپایدار و وزش باد مؤثر طی روز شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد.

با ادامه این شرایط جوی تا ساعات پایانی فردا (۱۴ اسفند ماه) و گاهی وزش باد نسبتا شدید در برخی ساعات، برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۶ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۸۷ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار