الهیار ترکمن مطرح کرد؛
شناسایی معلمان فعال و تاثیر گذار در زیستبوم جدید
تهران (پانا) - معاون برنامه ریزی و توسعهی منابع وزارت آموزش و پرورش بر شناسایی معلمان فعال و تاثیر گذار در زیستبوم جدید و معرفی آنان به جامعه و انتقال تجربیات نابشان به سایر مربیان و معلمان ضمن معرفی الگوهای عملی به آنان، در مسیر ارتقای اثربخشی فعالیتهای آموزشی و پرورشی تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، علی الهیار در خصوص شناسایی و معرفی جلوههای ویژهی معلمی در زیستبوم جدید اظهار داشت: معلمان و مربیان که از ارکان اصلی نظام تعیلم و تربیت هستند، همواره نقش بیبدیلی در آموزش و پرورش کیفی ایفا می نمایند. در یکسال گذشته با تاثیر همهجانبهی پاندمی ویروس کرونا بر سبک زندگی مردم و به تبع آن تعیلم و تربیت دانشآموزان، رسالت مدرسه، معلمان و مربیان از حساسیت فوقالعاده ای برخوردار شده است. بهطوریکه با ایثارگری و جهاد آموزشی جلوههای ویژهای از معلمی را به نمایش گذاشته اند.
الهیار ترکمن افزود: یکی از رهنمودهای حکیمانهی رهبر فرزانهی انقلاب اسلامی در دیدار تصویری با مدیران آموزش و پرورش سراسرکشور که در شهریور ماه سال جاری برگزار شد، توجه به شأن و منزلت معلمان و نیز معرفی کارهای ارزشمند و هنرمندانه معلمان به جامعه را از وظایف آحاد جامعه بهویژه آموزش و پرورش و صدا و سیما برشمردند و خواستار فرهنگسازی برای ارتقاء شأن و منزلت معلمان شدند. لذا بر آن شدیم تا نسبت به شناسایی و معرفی جلوهه ای ویژه معلمی در زیست بوم برنامه های ویژه ای تدارک و اجرا نمائیم تا با شناسایی معلمان فعال و تاثیر گذار در زیستبوم جدید و معرفی آنان به جامعه و انتقال تجربیات نابشان به سایر مربیان و معلمان ضمن معرفی الگوهای عملی به آنان، در مسیر ارتقاء اثربخشی فعالیت های آموزشی و پرورشی گام برداریم.
معاون برنامه ریزی و توسعهی منابع وزارت آموزش و پرورش در خصوص مشمولان این برنامه سراسری گفت: این برنامه کلیه معلمان شاغل در تمامی مدارس کشور(دولتی، غیر دولتی) حتی مدارس خارج از کشور را در تمامی دورههای تحصیلی شامل می شود.
وی افزود:تمامی مراحل این برنامه از طریق سامانهیLtms.medu.ir بهصورت الکترونیکی متمرکز و با هدایت و نظارت دبیرخانه ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم در سطح کشور اجرا می شود. در این برنامه فعالیت های آموزشی، پرورشی و حتی خارج از وظایف اصلی معلمان در محدوده جغرافیایی خود و با امکانات در دسترس مورد توجه و ارزیابی قرار می گیرد.
الهیار ترکمن در زمینه نحوه شناسایی جلوه های ویژه معلمی نیز بیان داشت: شناسایی چهره ها و جلوه های ویژه معلمی در زیست بوم جدید با مؤلفه ها و شاخص های کیفی و منعطف در چهار سطح مدرسه، منطقه، استان و کشور انجام میگیرید. در مدارس تیم هایی متشکل از مدیر، معاونان و نماینده معلمان مدرسه امر شناسایی معلمان را بر عهده دارند در سطوح منطقه و استان و کشور نیز تیم ها داوری تخصصی برای هر دورهی تحصیلی با حضور معلمان و مدیران توانمند و موفق در شرایط آموزشی و تربیتی جاری تشکیل و امر ارزیابی و شناسایی انجام میپذیرد.
معاون برنامهریزی و توسعهی منابع آموزش و پرورش از یک اقدام ویژه در این برنامه نیز خبر داد و گفت: در این برنامه کیفی و اثرگذار، دانش آموزان نیز با شرکت در یک نظرسنجی درسامانهیltms.medu.ir، با هدف معرفی محبوب ترین و تاثیرگذارترین معلمان خود در شرایط کنونی، مشارکت خواهند داشت.
الهیار ترکمن بیان داشت انشاءلله بهفضل الهی طی مراسم نمادین هفته معلم از چهره های موفق و جلوه های ویژه معلمی شناسایی شده در هر مرحله، تقدیر و تشکر بهعمل خواهد آمد.
ارسال دیدگاه